• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celeigenschappen CSV Bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cold
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
CSV bestand met 1 kolom data (getallen).

Getallen in de vorm van 0.xxx (voorbeelden: 0.125 of 0.948) staan als "standaard" en staan links uitgelijnd in de kolom.
Getallen in de vorm van 1.xxx of 5.xxx (voorbeelden: 1.267 of 15.278) staan als "getal" en staan rechts uitgelijnd in de kolom.

Het probleem voor berekeningen is de punt (.) tussen de getallen. Als ik de punt wil verangen door een komma doet excel dit enkel met de 0.xxx getallen, getallen groter dan 1 in de vorm van 1.xxx of 5.xxx blijven door een punt gescheiden.

Als ik een getal in de vorm van 4.123 van "getal" op "standaard" zet veranderd dit in 4123 !

Iemand een idee hoe ik dit kan converteren naar allemaal 0,xxx of 7,xxx (komma gescheiden getallen) die bruikbaar zijn voor berekeningen ?

Kan helaas het voorbeeld niet posten ...

Thx

Beste Cold,

Aan een txt of csv-bestand kun je geen opmaak meegeven. Excel interpreteert de import dus. 0.xxx wordt gezien als tekst en 1.xxx wordt gezien als een getal met scheidingsteken.
Je kunt dit volgens mij (niet getest) oplossen door:
Open het csv-bestand in Kladblok;
Vervang de , door een ;
Vervang daarna de . door een ,
Sla het bestand op en open het dan in Excel.

Richard

Werkt helaas niet ...
Als ik bovenstaande methode toepas, staat de data in 2 kolommen. De 0 in de 1e kolom en de rest van de data in de 2e kolom.

en met : Kolom selecteren, CTRL+H bij "Zoeken naar" alleen een punt invullen en bij "Vervangen door" alleen een komma, Kies hierna voor alles vervangen. Pas hierna pas de celeigenschappen aan.

Succes,

@ Thank you, dan vervangt hij enkel de 0.xxx gescheiden getallen. De 1.xxx blijven onveranderd.

@Richard 1970, bij jouw werkwijze gebeurt hetvolgende:

0.0 word 0 ik kolom A en 0 in kolom B
1.131 word 1 in kolom A en 131 in kolom B
132.815 word 132 in kolom A en 815 in kolom B

Als ik op een andere pc de "." door een "," wil vervangen doet hij het bij sommige getallen wel en bij andere weer niet.

Kan dit aan de landinstellingen van de pc waarop de file gemaakt en geopend is liggen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan