• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celeigenschappen draaitabel aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerink

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2015
Hallo,

Via een Kubus haal ik gegevens uit een bronsysteem. Deze gegevens kan ik vervolgens via een draaitabel benaderen. Onderstaande geboortedata komen vervolgens naar voren. Echter wil ik de tijdseenheid op dd-MM-yyyy hebben staan en niet zoals hieronder op yyyy-dd-MM. Via celeigenschappen en vervolgens datum probeer ik dit aan te passen, maar er veranderd niks.

Geboortedatum
2005-01-30
1999-01-11
1998-02-15
2005-10-03
1998-02-03
1999-01-28
2002-01-02
2000-10-11
2003-07-15
1998-08-31
1998-08-31
1998-08-31
2001-05-09
1997-10-15
1997-10-15
1997-10-14
1999-11-11
2003-10-29
1997-12-12
1997-12-12
1999-02-08

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groet,
Rogier

Dan staan die gegevens niet als datum in uw bestand.
Hoe komen die gegevens binnen, kan je daar niet in ingrijpen?

Laatst bewerkt:
Cobbe,

De data staan als 'standaard' en inderdaad niet als 'datum' in het bestand. Ook wanneer ik dit probeer aan te passen, heeft dit geen succes.

Met vriendelijke groet,
Rogier

Als ik die gegevens copy/paste in een leeg tabblad staan die automatisch als datum en in de vorm dd/mm/jjjj.

Probeer ze eens te copiëren en plakken in een leeg blad om te zien of dat bij u ook werkt.

Zet eens in de kolom rechts ernaast =A1+0

Dat zou dan wel een datum moeten opleveren maar in het standaardformaat.
Deze kan je dan wel als datum opmaken in elke gewenste vorm.

Laatst bewerkt:
Zelfs dit heb ik geprobeerd, maar ook nog krijg ik de datum niet in de juiste schrijfwijze.

Post dat bestand eens met die 'verkeerde' datums.

Helaas kan ik het bestand niet sturen omdat ja via de Kubus bedrijfsgevoelige informatie uit het systeem kan halen. Via Gegevens - Van andere bronnen - Van Analysis Services maak ik verbinding met een server. Hierna selecteer ik je de juiste database en krijg ik een draaitabel. Wanneer ik hierna geboortedatum selecteer krijg ik dus de format yyyy-dd-MM. Bovenstaande handelingen komen niet tot het gewenste resultaat.

Krijg je na de keuze van de server niet de vraag wat je met de gegevens wilt doen? Naar tabel of naar draaitabel?
Als je tabel kunt kiezen kun je een nieuwe reken kolom toevoegen met een ander format van de datum.

Ik zou altijd even contact opnemen met de aplicatiebeheerder en hem je "probleem" voorleggen.

Ja, die vraag krijg ik. Tabel kan ik niet kiezen, maar wel draaitabelgrafiek, draaigrafiek of alleen verbinding maken. Probleem is inmiddels voorgelegd aan de servicedesk. I.i.g. dank voor jullie tijd/hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan