• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celeigenschappen. Geblokkeerd als standaard uitzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

engelrob

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
Ik heb een sheet waarin ik de kopcellen (met rekenformules) geblokkeerd heb voor gebruikers.
Onder de kopcellen bevinden zich de regels waar gebruikers data kunnen invullen.

Mijn probleem is dat al ik op een cel ga staan, de rechter muisknop klik, celeigenschappen, bescherming kies er standaard een vinkje staat bij 'geblokkeerd'.

Als een gebruiker namelijk regels toevoegt zijn die standaard geblokkeerd en dat wil ik niet. Is het mogelijk het vinkje uit te zetten als zijnde de standaard?

Ik heb inmiddels de oplossing doorgekregen. Als je namelijk allereerst het HELE werkblad selecteert en dan via celeigenschappen 'geblokkeerd' uitvinkt, dan kun je daarna de cellen die je wilt blokkeren selecteren en daarbij de vink bij 'geblokkeerd' aanzetten. Dit werkt prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan