• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celeigenschappen: uren x tarief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritska

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Ik heb een vraag over een urenregistratie in excel.
Als na het invullen van de dagen er onderaan een totaal komt te staan wil ik die graag x een ingevuld uurtarief doen en dan in een andere cel het totaal hebben.
Nu is de celeigenschap voor de uren natuurlijk "tijd" en voor het tarief "financieel", met als gevolg dat het eindtotaal niet klopt.
Wat moet ik met aan de celeigenschappen doen om het wel te laten lukken of kan het so wie so niet?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hieronder zoals excel nu telt:

van tot lunch totaal 08:00 17:00 0:30 8:30 (alle cellen zijn tijd)
09:00 17:00 0:30 7:30
10:00 16:00 0:00 6:00 22:00

totaal uren 22:00 € 37,50 € 34,38
(tijd) (financieel) (financieel)

Zo'n vraag is al vaak aan de orde geweest op dit forum.
Als het aantal uren - 22:00 - in A1 staat,
en het uurtarief (bedrag) in B1
Dan is totale bedrag: =A1*B1*24

je moet nog even met 24 vermedigvuldigen.

excel zien tijden/data gewoon als waardes met een andere opmaak.
1 staat voor 1 dag.
1/24 is 1 uur
enz.

He enige wat ik hiervoor heb kunnen vinden, is dat je in de totaalcel de volgende formule gebruikt: (uren X 24) X tarief

24 is schijnbaar de factor die je nodig hebt om het aantal uren in tijdsnotatie naar het absolute aantal uren om te zetten. Dit werkt perfect, maar is natuurlijk niet de meest 'fancy' oplossing.

edit:
Ik was dus duidelijk niet de enige met deze oplossing :P

Laatst bewerkt:
Clipstra,

Kleine aanvulling:
Code:
=E4*24*I4
of
Code:
=(MAX(B4:C4)-MIN(B4:C4)-D4)*24*I4
Hierbij ga ik uit, zoals in het voorbeeld, van dagdiensten. Bij daggrensoverschrijding wordt het verhaal anders.

Allemaal heel erg bedankt, hier kan ik wel wat mee. Je moet het maar net weten he. :confused:

@Zapatr. Sorry voor het stellen van een dubbele vraag maar ik wist niet hoe ik moest zoeken voor mijn specifieke probleem. Toch bedankt dat jullie hebben gereageerd. :thumb:

ik wist niet hoe ik moest zoeken voor mijn specifieke probleem.
Bovenaan op de webpagina kun je klikken op "Zoeken".
Als je dan als zoekopdracht bv. invult:
uren bedragen
dan zullen er wel een aantal berichten verschijnen waaruit je het antwoord kunt halen.

Het zoeken op zich is wel bekend, alleen niet waarop.
Uren en bedragen had gekund ja. Ik zat meer met celeigenschappen in mijn hoofd maar daar kon ik niets bruikbaars vinden. Nogmaals excuses.
Ik ben heel blij dat ik maandag een stuk soepeler kan werken!

Het zoeken op zich is wel bekend, alleen niet waarop.
Uren en bedragen had gekund ja. Ik zat meer met celeigenschappen in mijn hoofd maar daar kon ik niets bruikbaars vinden. Nogmaals excuses.
Ik ben heel blij dat ik maandag een stuk soepeler kan werken!

Zet de vraag nog op opgelost aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan