• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celeigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brunniepoo

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
100
Is er een manier om te voorkomen dat Excel behulpzaam gaat zijn en voor jou bepaalt wat de opmaak van een cel is?

Ik heb een hele kolom op tekst gezet, verander vervolgens iets (in dit geval: spaties weghalen) en dan blijkt 10-1 ineens 10-jan te zijn geworden (opmaak 'aangepast'). Kom ik dan pas een uur later achter en kan dus een uur werk opnieuw doen (want 10-1 blijkt 10-1-2007 en in tekst wordt dan weer een heel ander getal). Is ook bepaald niet de eerste keer dat dit gebeurt...

Het is leuk dat Excel meedenkt (bij een fout in een formule bijvoorbeeld) maar ik ben er in dit geval niet echt van gediend...
 
Laatst bewerkt:
hmmm, a) is dat wel heel erg een reparatie en b) is het niet echt toepasbaar voor bestaande werkbladen
 
Je kan in 1 keer alle cellen voorzien van een ' ervoor op de volgende manier:

Stel jouw tekst staat in A1, dan in B1 intypen

="'"&A1

Het is een beetje lastig leesbaar, maar voor het & teken staat dubbelaanhalingsteken-enkel aanhalingsteken-dubbel aanhalingsteken. Formule doorvoeren naar hele bereik en klaar.
 
Kleine aanvulling daarop: kopieer kolom en plak speciaal - waarden. Nu kun je A verwijderen.
 
Dit doet het wel:

=TEKST(A1;"d-m")

Gaat er wel vanuit dat het datums zijn met waaruit je een dag-maand notatie kan halen.

Dan zoals reeds gezegd: kopieer kolom en plak speciaal - waarden

Wigi
 
Juist, ik was vergeten dat de schade al gedaan was. Dit is dus iets meer voor de toekomst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan