• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celformule aanpassen, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanta

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
G'Day All,

Ik ben bezig om een verlofplanner in elkaar te zetten, maar zit met het volgende probleem:

Om te zien wanneer er iemand vrij is wordt er in cel C een begindatum gezet en in cel E de einddatum, de celcode die gebruikt wordt om cellen C en E uit te lezen is
Code:
=ALS(EN(P$8>=$C9;P$8<=$E9);1;"")
, in dit geval leest cel P$8 de waarde uit en plaatst een 1, mijn probleem is dat ik ervoor wil zorgen dat die 1 in de cel blijft staan als de waardes in cel C en E veranderen, maar bij eventuele vergissingen met het invoeren wil ik de mogelijkheid hebben om toch die waarde 1 weer weg te halen. Hoe kan ik nu de formule
Code:
=ALS(EN(P$8>=$C9;P$8<=$E9);1;"")
zo aanpassen dat ik dus een mogelijkheid krijg om via de invoer van (bijvoorbeeld) cel C cel P$8 weer leeg te maken maar wel zo dat de code in de cel P$8 blijft bestaan?

Alvast bedankt voor jullie reactie's..

Greetz, Quanta.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met andere woorden: Hang even een voorbeldbestandje erbij met de diverse situaties. Ik denk niet dat het kan met eenvoudige formules, maar zie het niet helder voor me.

Richard

G'Day Wigi/Richard,

Jullie hebben natuurlijk gelijk dat ik wat meer info moet geven, ik zal een voorbeeld bestandje uploaden, zodat jullie zien wat ik bedoel..

Greetz, Quanta.

Bijlagen

G'Day Huijb,

Sorry voor het rommelige mailtje, ik zie dat jij het al geordend hebt..Bedankt daarvoor, in het vervolg zal ik beter opletten..

Greetz, Quanta.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan