• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celhoogte

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloody.mary

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
Geachte helpers

Bij een tekstkolom heb ik bij één cel 2 tekstregels onder elkaar.
Als ik de rijhoogte aanpast wordt er automatisch een hoogte gegeven.
Nu lijkt deze celhoogte net iets te laag, de poot van de g, p e.d. staat hier dus te dicht op de onderste lijn van de cel.
Hoe kan ik deze automatische hoogte veranderen of instellen zodat er net iets meer ruimte onder de letters komt als nu.
(ik bedoel hier niet de rijhoogte aanpassen volgens het menu , want dan gaan ze of allemaal of ik moet ze één voor één selecteren en een bepaalde waarde geven).

Mary

Hallo Bloody Mary,

Vrij eenvoudig.
1 Dubbelklik geheel links direct onder de rijhoofd (grijze cijfers) zodra de cursor een zwart kruis wordt.

2 Als er niets veranderd,
Ga op het rij hoofd staan - klik met de rechtermuisknop op het grijse cijfer - nu kun je rijhoogte aanklikken - en de rijhoogte nu aanpassen.

3e mogelijkheid is om weer onder het rijhoofd te staan
cursor weer zwart kruis nu met linker muisknop ingedrukt de hoogte te veranderen.

mvg Imod :thumb:

ik dank je voor je antwoord maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.
Zoals je heb beschreven moet je elke rij apart een hoogte geven of meerder rijen selecteren.

Ik probeer het anders te formuleren.
Als ik groter letters maakt dan passen de regels niet meer onder elkaar in een cel.
Als ik nu dubbel klik op de grijze cijfers spring de rij naar een bepaalde hoogte zodat beide regels weer zichtbaar zijn.
Deze hoogte moet nu grote zijn als de standaard instelling die hij nu geeft (nu voor een regel 11.25 afhankelijk van de tekstgrootte), is deze zo in te stellen dat hij automatisch wat groter wordt bijv. 12.5

Mary

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan