• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud als argument in formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Een beetje verder gebouwd op onderstaand topic waarvoor Richard een prachtige oplossing uit zijn hoed toverde :thumb:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/584409-Uitbreiden-quot-ALS-quot-functie

De oplossing bood me nog andere mogelijkheden en ben daarom gaan experimenteren, maar kwam er toch niet uit.
Hoe kan men nu gewoon in een formule de inhoud van een cel verwerken.
Ik heb al alle mogelijkheden van haakjes, quotes enz geprobeerd :)

=VERT.ZOEKEN($B7;'Blad1!$B$7:$AT$100;5;0)
waar Blad1 nu de inhoud van bv. cel A1 moet worden.

Eén van mijn pogingen ;

=VERT.ZOEKEN(B7;INDIRECT("A1&!$B$7:$z$100");5;0)

Laatst bewerkt:
:thumb:

En ik had (dacht ik) zowat alle mogelijkheden geprobeerd !

THX

Effe terug geopend.

Krijg hier rare kronkel, na uren te hebben geprobeerd ineens de reden gevonden van het niet-werken...

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B6;INDIRECT($A$1&"!$B$6:$AZ$100");2;0));99;VERT.ZOEKEN($B6;INDIRECT($A$1&"!$B$6:$AZ$100");2;0))

Werkt als A1= BLAD1
Maar werkt niet als A1 = BLAD-1
vanaf het ogenblik dat er koppelteken in voorkomt loopt het fout
is nu wel gemakkelijk op te lossen met een andere naam te geven, maar mss is het nog anders mogelijk.

Bijlage bijgevoegd indien nodig.

Bijlagen

Met enige aanpassing werkt het wel,
zie de bijlage.

Het ligt soms inderdaad op een klein plekje.

Waarvoor dank.

Beste MBBS,

Kijk eens op mijn site, gevorderdencursus - les 5 Variabele functies, en scrolll naar beneden naar "Werkbladnaam met spaties of cijfers". Blijkbaar geldt dat ook voor bladnamen met een koppelteken. Weer wat geleerd.

Richard

Doe ik zeker.

Ik heb me hier suf achter gezocht, wou niet onmiddellijk het probleem op het forum plaatsen.
Tot ik wist dat het de naam met het koppelteken was, en dan kwam ik er nog niet uit.
Dan toch maar op het forum... en ja hoor, het was weer simpel.

Samen sterk zeker :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan