Celinhoud delen over 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonnetje85

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
In een van de kolommen staat achternaam
Deze is in het geval van de getrouwde vrouw dubbel met een - ertussen
Nu wil ik (via een query?) deze namen in aparte kolommen hebben
dus heb nu:
kolom 1: Mevr
kolom 2: A.G.H.
kolom 3: de
kolom 4: Vries-Jansen

En wil nu
kolom 1: Vries-Jansen
kolom 2: de Vries
kolom 3: Jansen

Zat al te denken aan =links(kolom4;-) maar dan krijg ik niet wat links van het - staat....

Dat kan met twee formules:
Code:
Naam1: IIf(InStr(1;[achternaam];"-")>0;Trim(Left([achternaam];InStr(1;[achternaam];"-")-1));"")
en
Code:
Naam2: IIf(InStr(1;[achternaam];"-");Trim(Mid([achternaam];InStr(1;[achternaam];"-")+1));"")

Ik heb jouw db niet en je geeft verder ook niet aan hoe de velden heten, dus zonder de exacte code die je gebruikt wordt het èrg lastig om te zeggen waarom je niks ziet :)

In de query
Veld 1: "Naam" uit de tabel "Klanten"
Veld 2: "Meisjesnaam" (hier moet dus alleen het deel voor het - van "Naam" komen te staan, of als er geen - is, gewoon de hele naam)
Veld 4: "Dag" uit de tabel "tblWerktijden" (gesorteerd oplopend)
Veld 5: "Eindtijd" uit de tabel "tblWerktijden" (criteria >#13:00:00# And <=#20:00:00#)

In veld 2 heb ik dus gezet
Meisjesnaam: IIf(InStr(1;[Naam];"-")>0;Trim(Left([Naam];InStr(1;[Naam];"-")-1));"")
En de kolom blijft dan leeg

Als je je eigen 'regel' leest, zie je dat er iets niet klopt in je formule.
Veld 2: "Meisjesnaam" (hier moet dus alleen het deel voor het - van "Naam" komen te staan, of als er geen - is, gewoon de hele naam)
Je checkt op koppelteken (correct en genereert dan een nieuwe naam) maar je maakt het veld leeg als er geen koppelteken is:
Code:
Meisjesnaam: IIf(InStr(1;[Naam];"-")>0;Trim(Left([Naam];InStr(1;[Naam];"-")-1));"")
Dat zou dus moeten zijn:
Code:
Meisjesnaam: IIf(InStr(1;[Naam];"-")>0;Trim(Left([Naam];InStr(1;[Naam];"-")-1));[Naam])

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan