• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celinhoud inkorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yariev

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Ik heb een bestand waarvan de inhoud van alle cellen 7 of 8 karakters is. Deze wil ik inkorten, zodat de laatste karakters worden verwijderd en ik 4 of 5 karakters per cel over hou.

Weet iemand hoe ik die doe?

Afgaande op jouw voorbeeld,

=LINKS(LENGTE(A1)-3)

Wigi

Als ik deze functie =LINKS(LENGTE(A1)-3) plak in cel B1 dan zegt hij 'function is not valid'??

Bedankt, Ik had inderdaad al =LEN(A1)-3 gevonden, maar dat geeft het aantal karakters terug terwijl ik de echte tekst uit de cel (-3) wil terugkrijgen?

Daarom dat ik ook zei om

=LEFT(LEN(A1)-3)

te gebruiken. :eek:

links tellen

neen, het begint vanaf links de karakters te nemen.

Sorry, nu begrijp ik de verwarring:

=LEFT(A1;LEN(A1)-3)

Ik krijg niet het gewenste resultaat:

Ik wil zeg maar van de cel inhoud '1234567'en '12345678' achtereenvolgens terugkrigen:
'1234' en 12345' omdat de laatste 3 cijfers/characters overbodig zijn.

Zie bijlage.

Je kan er nog een WAARDE functie rond zetten (VALUE in het Engels). Ik kon echter niet weten dat het om getallen ging en niet tekst.

Wigi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
f*ck ;) Dat bedoelde ik nu ook weer niet haha. Het gaat wel degelijk om characters, ik gebrukte de getallen om het te verduidelijken...excuse me!

Dan is het dit:

=LEFT(A1;LEN(A1)-3)

En uitlijning via de knoppen in de balk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan