• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud kopieren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

edeleeuw

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Ik verzamel eerst 'ruwe data' op een eerste tabblad.
Nu wil ik de celinhoud automatisch kopieren naar een tweede tabblad of naar een derde tabblad, afhankelijk van de tekst in de cel links ervan.

Ik heb een voorbeeldtabelletje gemaakt met gerechten die door verschillende personen gemaakt moeten worden. Ik vul zelf tabblad 1, en wil graag per persoon een opsomming van de te maken gerechten op het tweede en derde tabblad, en dan automatisch, zodra ik op het eerste tabblad nieuwe namen/gerechten toevoeg.:confused:
Kan ik dit met een formule doen, of toch met een macro?

Ben benieuwd . . . . .

Bijlagen

Beste edeleeuw ;)

Welkom op dit forum.

Heb je al eens gekeken in de zoekfunctie van Helpmij.

Kijk eens naar gegevens wegschrijven naar ander tabblad.

Groetjes Danny. :thumb:

Dankje voor je welkom, :thumb::thumb:
ja ik heb al veel gezocht hoor, maar dan gaat het steeds om het kopieren van de celinhoud zelf, ik probeer de inhoud van de cel ernaast te kopieren . . . . . :rolleyes:

als je de naam kunt vinden, kun je de tekst ernaast met vertikaal zoeken op het andere tabblad plaatsen.

maar waarom niet met filters gewerkt.

data blijven in 1 werkblad beschikbaar en via formules zijn totalen e.d. toch te maken.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Oeldere,

Werken met filters is een goeie suggestie, bedankt voor het meedenken.:thumb:

Ik ga proberen of me dat lukt . . . . .

groet,

dit zit bij:

data => filter => autofilter (of uitgebreide filter).

heb je hier nog vragen over, laat het gewoon even weten.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Dus, als we het over mijn voorbeeldbestandje hebben, dat ik eerst alles zowel naar tabblad Piet als naar tabblad Jan kopieer, en dan op Piets tabblad filteren op Piet en op Jan's tabblad filteren op Jan?

(oke oke, dit klinkt niet heel duidelijk, maar wie mijn voorbeeldtabelletje even opent snapt vast wel wat ik bedoel)

Laatst bewerkt:
filters

toch even een voorbeeldje gemaakt.

klik op de naam en kies de gewenste naam.

dan verschijnt alleen de geselecteerde naam, met alle gerechten.

om verder te filteren kies je op gerecht om op gerecht te filteren.

Heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Ik zie het! :)Dan heb ik helemaal geen andere tabbladen nodig! Alles speelt zich op 1 tabblad af.

Ik ga het even uitproberen in mijn originele (veel grotere) tabel en als dat lukt ga ik de vraag op beantwoord zetten....

Vooralsnog zeer bedankt.:thumb:

filters

De code van Danny geeft wel antwoord op jouw vraag.:thumb:

door alles stap voor stap te doen, leer je het meeste van excel (als beginner)

met:

extra => filter => uitgebreide filter

kun je ook de gefilterde gegevens op een andere plek (op het tabblad) zetten.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Laatst bewerkt:
Beste edeleeuw ;)

Heb het bestandje aangepast.
Van zodra je gegevens bij plaatst op tabblad verzamellijst zal hij eerst de gevens wissen op de andere bladen en vervolgens de nieuwe gegevens plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Danny en Oeldere,

dit is de mooiste oplossing!:cool:
ik heb nu inmiddels ook gezien hoe ik de macro kan openen en bewerken in VBA, want uiteindelijk ga ik 'm op een andere tabel toepassen. Dit was slechts een voorbeeld.
De sub-tabbladen ga ik dan als html op een website plaatsen.

Met jullie hulp ben ik heeeeel ver gekomen, ik hoop dat ook anderen hier wat aan hebben.

Dank. . . . :thumb::thumb:
edeleeuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan