Robert Smidt
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 mei 2009
Beste Helpmij'ers,
Ik ben op zoek naar een commando in VBA dat wanneer ik kolom R vul en vervolgens een enter geef, hij de actieve regel (die is voorzien van allerlei opdrachten in de diverse cellen) om zet naar de waarden.
Ik verspring d.m.v. een enter naar de volgende cel t/m kolom R, dan verspringt deze automatisch naar de volgende rij cel A. Dat is het moment dat de code van kracht moet zijn.
Zie voorbeeld
Een antwoord zie ik met belangstelling tegemoet.
Robert
Ik ben op zoek naar een commando in VBA dat wanneer ik kolom R vul en vervolgens een enter geef, hij de actieve regel (die is voorzien van allerlei opdrachten in de diverse cellen) om zet naar de waarden.
Ik verspring d.m.v. een enter naar de volgende cel t/m kolom R, dan verspringt deze automatisch naar de volgende rij cel A. Dat is het moment dat de code van kracht moet zijn.
Zie voorbeeld
Code:
If Not Intersect(Target, Union(Columns(1), Columns(2), Columns(3), Columns(4), Columns(5), Columns(6), Columns(7), Columns(8), Columns(9), Columns(10), Columns(11), Columns(12), Columns(13), Columns(14), Columns(15), Columns(16), Columns(17), Columns(18), Columns(19), Columns(20), Columns(21), Columns(22), Columns(23), Columns(32))) Is Nothing Then
With Target
If .Column = 1 And Not IsEmpty(Target) Then Application.Goto .Offset(, 4) 'kolom a
enz. tot.
If .Column = 17 And Not IsEmpty(Target) Then Application.Goto .Offset(, 1) 'kolom Q
If .Column = 18 And Not IsEmpty(Target) Then Application.Goto .Offset(1, -17) 'kolom R
Een antwoord zie ik met belangstelling tegemoet.
Robert
Laatst bewerkt: