• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud relateren aan datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbpot

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Geachte,

In bijgevoegd bestand zou ik graag het volgende willen verwezenlijken,

Cel L29 heeft een waarde van 187 dagen, deze waarde wil ik graag om 0,00 uur savonds een dag laten aftellen naar 186 dagen enz. en tevens de waarde laten verspringen en weergeven in cel L30 en F26 enz.

welke formulevorm moet ik toepassen en hoe kan ik dat het beste doen.

met vriendelijke groeten,

Edje.

ps wim ik kan geen apestaartje in deze vensters maken, ook niet op je eigen site in het gastenboek, rara

alvast bedankt.

Bijlagen

Hoi Edje,

Voor cel L30 etz.. zou ik gewoon gewoon =L29-1 gebruiken en deze naar beneden doortrekken. Kan nu niet zien in je sheet hoe je dat elke maand doet dus vandaar deze oplossing.

Voor cel F26 is de formule: =39325-VANDAAG() het kan zijn dat je naast gelegen formule even opnieuw moet instellen maar dat is 2 tellen werk. PS: celeigenschappen cel F26 op standaard zetten
uitleg: de formule =vandaag() geeft altijd de huidige datum weer deze wisselt dus elke dag om 0:00
39325 = 31-08-2007

Laatst bewerkt:
Hallo Edje

Zet in een andere cel een kopie van cel L29 maar dan met een celopmaak van getal.
Zet in een nog andere cel de formule =today(), dit is de datum van vandaag, ook met een celopmaak van getal.
Dan krijg je dus 2 getallen die je kunt aftrekken en je hebt het aantal dagen wat tussen de datum die in L29 staat en de datum van vandaag.

On-topic:

1. in K4:

1/02/2007

opgemaakt als mmmm (zie Celeigenschappen)

2. in L29:

=DATUM(2007;8;31)-DATUM(JAAR($K$4);MAAND($K$4);N29)

opgemaakt als Standaard (zie Celeigenschappen)

3. Voorwaardelijke opmaak die test of de dag al voorbij:

en geeft een rood kleurtje als dat zo is.

Zet daarom eerst de kleur van het lettertype in kolom L op wit.

Wigi

Mijn vorige moet je maar vergeten, foutje in de datum.:o

kijk maar naar de weekdagen.:D :D

Nog een kleine aanpassing:
Zet in M2 de datum van de eerste dag van de maand en het jaar dat je wilt weergeven.
En zet in N4 =M2

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Richt je je tot mij?

Waarom zou een apestaartje nuttig zijn?

nou ik had je persoonlijke site bezocht en wou je gastenboek intekenen, daarin word naar mijn emailadres gevraagd en daarin zit een staart van een aap, en deze geeft hij dus niet weer ook al gebruik ik de tekens van mijn toetsenbord, er verschijnt dan " maar geen @

Bedankt

allemaal vast heel erg bedankt namens ikke ehh mij, ik ga er eens even mee stoeien en laat zeker nog iets weten, nogmaals bedankt fellows

:thumb:

Hallo Tbpot

Het verschil tussen @ en " zit hem in een toetsen combinatie die je hebt gebruikt.

De toetsen combinatie ctrl en shift verandert al je leestekens op je toetsen bord.

Nogmaals je toetsencombinatie en alles is weer OK.

Mijn vorige moet je maar vergeten, foutje in de datum.:o

kijk maar naar de weekdagen.:D :D

Nog een kleine aanpassing:
Zet in M2 de datum van de eerste dag van de maand en het jaar dat je wilt weergeven.
En zet in N4 =M2
dat ziet er mooi uit, maar ik heb nog een vraagje Ad, hoe krijg ik de waarde van het resterende aantal dagen, wat dus telkens mee veranderd, tegelijk weergegeven in cel F 26
aan de hand van het voorbeeld zou me dat toch wel moeten lukken denk ik maar tot op heden verschijnt er niets, wat ik ook probeer.

groeten,

Edje.

Laatst bewerkt:
Edje,

Probeer deze eens in F26

Code:
=VERT.ZOEKEN(VANDAAG();L4:L34;1)

Edje,

Probeer deze eens in F26

Code:
=VERT.ZOEKEN(VANDAAG();L4:L34;1)

Bedankt voor de snelle reactie Ad, dat was precies wat ik moest hebben, iedereen hierbij nogmaals vriendelijk bedankt voor hun medewerking.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan