Gert Bouwmeeste
Verenigingslid
- Lid geworden
- 28 nov 2007
Goedemorgen 
Ik krijg een download binnen van een aantal velden uit een ledenadministratie (Sportlink). Eén lid kan aan één of meerdere sportlessen meedoen. Als ze >1 sportlessen volgen dan worden alle sportlessen in één cel gezet, gescheiden door een komma. Zie voorbeeldbestand, de oranje gemarkeerde leden.
Om de gegevens verder te kunnen bewerken heb ik een extra regel nodig als een lid 2 sportlessen volgt. Of 2 extra regels als ze er 3 volgen enz. Zie de groen gemarkeerde leden in het voorbeeldbestand.
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem, toen kwam de export uit een andere ledenadministratie (Davilex) . In december 2019 ben ik door VenA zeer geholpen met een macro, zie dit gesloten topic.
Dit was de code van vorig jaar.
Het in te lezen bestand is gewijzigd. Aan dat bestand kan ik niet veel veranderen helaas.
Ik heb geprobeerd bovenstaande macro aan te passen maar ik kom er gewoon niet uit. Kan iemand mij helpen om de macro aan te passen naar de nieuwe situatie?
Veel dank alvast!

Ik krijg een download binnen van een aantal velden uit een ledenadministratie (Sportlink). Eén lid kan aan één of meerdere sportlessen meedoen. Als ze >1 sportlessen volgen dan worden alle sportlessen in één cel gezet, gescheiden door een komma. Zie voorbeeldbestand, de oranje gemarkeerde leden.
Om de gegevens verder te kunnen bewerken heb ik een extra regel nodig als een lid 2 sportlessen volgt. Of 2 extra regels als ze er 3 volgen enz. Zie de groen gemarkeerde leden in het voorbeeldbestand.
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem, toen kwam de export uit een andere ledenadministratie (Davilex) . In december 2019 ben ik door VenA zeer geholpen met een macro, zie dit gesloten topic.
Dit was de code van vorig jaar.
Code:
Sub SplitsCellen()
Dim j As Long, jj As Long, jjj As Long, t As Long, ar, ar1, x1, x2, x3, x4
ar = Sheets("Helpmij").Cells(1).CurrentRegion
ReDim ar1(39, 0)
For j = 2 To UBound(ar)
x1 = Split(ar(j, 33), vbLf)
x2 = Split(ar(j, 34), vbLf)
x3 = Split(ar(j, 35), vbLf)
x4 = Split(ar(j, 36), vbLf)
For jj = 0 To UBound(x1)
For jjj = 1 To 30
ar1(jjj - 1, t) = ar(j, jjj)
Next jjj
ar1(30, t) = Format(ar(j, 31), "mm-dd-yyyy")
ar1(31, t) = Format(ar(j, 32), "mm-dd-yyyy")
ar1(32, t) = x1(jj)
ar1(33, t) = x2(jj)
ar1(34, t) = CDbl(x3(jj))
ar1(35, t) = CDbl(x4(jj))
ar1(36, t) = ar(j, 37)
ar1(37, t) = ar(j, 38)
ar1(38, t) = Format(ar(j, 39), "mm-dd-yyyy")
ar1(39, t) = Format(ar(j, 40), "mm-dd-yyyy")
t = t + 1
ReDim Preserve ar1(39, t)
Next jj
Next j
Sheets("Sheet2").Cells(1).Resize(t, 40) = Application.Transpose(ar1)
End Sub
Het in te lezen bestand is gewijzigd. Aan dat bestand kan ik niet veel veranderen helaas.
Ik heb geprobeerd bovenstaande macro aan te passen maar ik kom er gewoon niet uit. Kan iemand mij helpen om de macro aan te passen naar de nieuwe situatie?
Veel dank alvast!