• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud van ander tabblad overnemen op basis van aankomsttijd (sumproduct?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhhogervorst

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Ik wil graag een tabblad met gebrachte pallets met een aankomsttijd, koppelen aan een lijst met "gate tijden".

Als een gate van tijd 1 sept 08:45 tot tijd 1 sept 13:49 bezet was, en ik heb in de tweede lijst 4 pallets die op een tijd 1 sept 11:19 bij dat gatenr gebracht zijn, dan wil ik die in de cel achter die gate hebben.
Bekijk bijlage Outboundpallets.xlsx
Ik heb het geprobeerd in bijgevoegd bestandje met sumproduct, maar hij werkt niet.
Wat doe ik fout?
Wie kan mij helpen.

Code:
=SOMPRODUCT((Outbounds!$B$2:$B$7=KLAD!F6)*(Outbounds!$C$2:$C$7>KLAD!H6)*(Outbounds!$C$2:$C$7<KLAD!J6)*(Outbounds!$F$2:$F$7))

Op tabblad "outbounds" moet je de datums nog wel even goed zetten, deze zijn nl tekst ipv datums,
dit kun je het makkelijkste doen door een 1 in een cel te zetten, deze te kopieren, de datums selecteren, plakken speciaal vermenigvuldigen.

Niels

Bedankt, het werkt.

Tekst in plaats van datums was inderdaad het probleem.

Trouwens,

Hoe had ik moeten herkennen dat het tekst was? Ik had het nl al in het juiste datumformat gezet, maar blijkbaar was het tekst met een datumlayout...

Nogmaals dank

Dit kun je herkennen omdat datumnotatie niet verandert als je deze bij de celeigenschappen wel verandert hebt.

De somproductformule in je voorbeeldbestandje klopte ook niet helemaal, zie somproductformule in #2

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan