• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celkleur gekoppeld aan celgegevens

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoBeZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoBeZ

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Wie weet hoe je een celkleur kan laten meekleuren aan de hand van een celgegeven.

Ter verduidelijking; Als je bijvoorbeeld in een cel het woord "geel" invoert dat in een andere andere cel de kleur "geel" met bijv. de letter G opkomt.

Groet,

RoBeZ

Ja dat is wel wat ik voor ogen had. Een klein puntje, als ik het woord geel invul wordt het vakje groen ingekleurd. Nu alleen hoe zit deze opdracht/uitwerking in elkaar.

Als ik een eigen voorbeeld maak werkt het niet zoals bij jouw.

Groet,

RoBeZ

RoBeZ,

kijk eens in de help van Excel bij voorwaardelijke opmaak en kijk eens naar de formule die in B1 staat

Sorry Haije, dat ken ik wel maar dat is niet wat ik precies bedoel. De reactie van VenA met bijbehorend filetje doet precies wat ik wil.

Alleen als ik dat zelf wil intypen werkt het niet zo.

Groet,

RoBeZ

RoBeZ,

en toch is dat met voorwaardelijke opmaak gedaan
Cel B1 heeft deze voorwaarde:
Code:
=A1="Geel"
als daar aan voldaan wordt dan krijgt B1 de kleur groen
In B1 staat deze formule:
Code:
=ALS(A1="Geel";"G";"")

Samen zorgt dit er voor dat cel B1 groen wordt en een G bevat als er in A1 het woord Geel gezet wordt.

Laatst bewerkt:
Beste Haije, inmiddels ben ik er achter gekomen hoe het werkt.

Ik ben inderdaad met die voorwaardelijke opmaak aan de gang gegaan. Was wel even zoeken in excel 2013.
Ik heb 't zelfs zo voor mekaar dat als je het woord geel intypt de daarnaast gelegen cel geel wordt ingekleurd.

Bedankt voor het meedenken en hulp.

Groet,

RoBeZ

RoBeZ,

Fijn dat er uitgekomen bent!.

Wil je nu de status van je vraag nog even wijzigen in "Opgelost"?
Dat doe je bij je oorspronkelijke vraag, boven aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan