• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celkleur in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruterink

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Hallo,
hoe kan het dat als ik in een cel (K75) een naam typ en als opvulkleur bijvb rood geef, ik deze cel alleen zonder kleur maar de naam wel kan kopieren naar een andere cel terwijl ik toch opgeef in die andere cel, =K75 ?
Gr Rinus

Dit is omdat je een formule gebruikt die waarde van cel K75 kopieerd naar de cel waar de formule instaat. Opmaak e.d. wordt hierbij niet meegenomen door excel.

plakken speciaal

Via het menu kopiëren plakken krijg je ook de optie PLAKKEN SPECIAAL.
Dan moet je de OPMAAK aanvinken.

dus het is niet mogenlijk om een cel die is ingekleurt plus tekst te kopieren in een andere cel dmv " =K85 "waar k85 de ingekleurde cel met tekst is?

Gr.

Als je nu die cel gaat kopiëren en vervolgens plakken dan wordt alleen de tekst gekopiëerd.
Wil je ook de opmaak ook kopiëren dan moet je dat nog een keer in het menu >plakken speciaal< aangeven.

Als je in een cel kopieert, en vervolgens plakt in een andere cel wordt alles meegekopieert en geplakt. Ook opmaak, voorwaardelijke opmaak, validatie ......
Als je niet alles wilt plakken, maar alleen b.v. de opmaak, dan zal je moeten plakken speciaal > opmaak.

Met een verwijzing naar een cel (=B2) zal alleen de waarde/tekst zoals die in cel B2 staat zichtbaar worden.

Laatst bewerkt:
Oke, nu snap ik het een beetje, kom er nu wel uit denk ik. Zal eens even naar een goed lesboek op zoek gaan, zie nu in dat ik dat wel nodig heb.
Bedankt.

Gr Rinus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan