Goedemiddag,
Zelf ben ik een beginnend 'VBA-er' en kom nu iets tegen dat wat (ver) boven mijn macht gaat.
In Excel heb ik een code geschreven die een cel een zwarte achtergrondkleur geeft indien deze leeg is (in het voorbeeld voor A1:A5).
De code scant de cel en als deze leeg is wordt deze zwart. In het voorbeeldbestandje worden A2 en A5 zwart.
Echter wil ik ook de cellen C2:E2, C5:E5 zwart hebben, afhankelijk van de inhoud in kolom A (dus niet afhankelijk van de inhoud van de eigen cel, maar van een andere cel).
De code voor de selectie A1:A5 is alsvolgt:
Sub Macro2()
'
' Kleur toekennen
'
Dim cell As Range
Range("A1:A5").Select
For Each cell In Selection
If cell.Value = "" Then
cell.Interior.ColorIndex = 1
End If
Next cell
'
End Sub
Nu ben ik nog zoekende naar een code voor de overige cellen.
Hopelijk kan één van jullie helpen. Alvast bedankt!
Groet,
Jeffrey
Zelf ben ik een beginnend 'VBA-er' en kom nu iets tegen dat wat (ver) boven mijn macht gaat.
In Excel heb ik een code geschreven die een cel een zwarte achtergrondkleur geeft indien deze leeg is (in het voorbeeld voor A1:A5).
De code scant de cel en als deze leeg is wordt deze zwart. In het voorbeeldbestandje worden A2 en A5 zwart.
Echter wil ik ook de cellen C2:E2, C5:E5 zwart hebben, afhankelijk van de inhoud in kolom A (dus niet afhankelijk van de inhoud van de eigen cel, maar van een andere cel).
De code voor de selectie A1:A5 is alsvolgt:
Sub Macro2()
'
' Kleur toekennen
'
Dim cell As Range
Range("A1:A5").Select
For Each cell In Selection
If cell.Value = "" Then
cell.Interior.ColorIndex = 1
End If
Next cell
'
End Sub
Nu ben ik nog zoekende naar een code voor de overige cellen.
Hopelijk kan één van jullie helpen. Alvast bedankt!
Groet,
Jeffrey