Celkleuren toevoegen in tabellen of query's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jintra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2016
Goedendag,

Ik heb een vraagje of het ook mogelijk is in access om wanneer aan een bepaalde waarde wordt voldaan, bepaalde cellen automatisch een kleur te geven.

Hierbij even een kort voorbeeld van wat ik precies wil:

Keuringsinterval: 1 jaarlijks
Laatste keuring: 25-06-2015
Volgende keuring: 25-06-2016

Nu wil ik bijvoorbeeld als het nog 6 maanden duurt tot de volgende keuring, dat de datum cel volgende keuring oranje wordt en wanneer het bijvoorbeeld nog 3 maanden duurt dat de cel rood wordt.

Bij voorbaat dank,

Laatst bewerkt:
Allereerst welkom bij HelpMij!
Als het al zou kunnen, mogen ze het er van mij gelijk uitslopen want ik vind het een onzinnige optie. Voorwaardelijke opmaak kun je perfect instellen op je formulier namelijk. Ik ben ook van mening dat een gebruiker niks te zoeken heeft in de tabel zelf; alle gebruikerscommunicatie doe je in mijn ogen via formulieren en rapporten.

Dankjewel voor je reactie.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat de gebruiker in de tabellen zit te neuzen.
Ik bedoelde ook meer dat ik een rapport heb of formulieren en wanneer ik daar doorheen scroll, wil ik direct kunnen zien wat binnenkort gekeurd moet worden d.m.v. kleuren.
Het mooiste is dat dit automatisch gaat en niet dat je telkens weer kleuren aan moet passen.
Ik heb al wat geprobeerd in een formulier maar krijg er niet uit wat ik wil.
Als de datum van de volgende keuring over minder dan drie maand is moet hij dus rood gaan kleuren, hoe voer je zoiets in bij voorwaardelijke opmaak?

Ik heb het al voor elkaar gekregen door bij voorwaardelijke opmaak de volgende code in te voeren:
Code:
Between Date( ) And DateAdd("M", -1, Date( ))

Hierbij heb ik geen gebruik gemaakt van een expressie maar door te selecteren veldwaarde is tussen Date() en DateAdd("m";+1;Date())

En wat denk je dat je nu hebt? Een expressie :). Maar dat is inderdaad de oplossing. Overigens heb je nu de huidige datum gebruikt en een maand geleden; je vraag ging over datums die in de toekomst liggen. Daar ben je dan denk ik ook wel uitgekomen?

Haha och tuurlijk is ook zo. Klopt ik ben er al uitgekomen door -1 te veranderen naar +1, +2,+3 enzovoort. Bedankt in ieder geval voor de informatie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan