• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cell groote automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanski

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Berichten
30
Hey,

Ik werk zelf met excel 2010, nu heb ik het probleem dat ik geregeld bepaalde cellen heb samengevoegd. De tekst dat hierin komt (door middel van mijn ingevulde userform) is toch nog soms langer dan mijn vakje groot is. En er valt dus een stuk weg.

Nu heb ik liggen zoeken op automatisch aanpassen van cellhoogte met terugloop zodat de tekst passend wordt gemaakt, maar dit lukt me niet, en na even rondsurfen op het net, krijg ik te lezen voor sommig gevallen dat het automatisch aanpassen van celhoogte niet mogelijk is bij samengevoegde cellen in excel 2010.

Nu is mijn vraag, omdat er toch al oude berichten bij zaten, of hier nu al iemand een oplossing voor heeft gevonden? zodat ik kan zorgen dat mijn cellhoogte zich wel aanpast en mijn tekst passend maakt.

Grt,
Sanski
 
Ik zal hiervoor vanavond een bestandje posten,
heb hier nu weinig tijd voor op het werk omdat ik bezig ben aan het uitzoeken om externe database te linken aan excel ..

en kan niet zomaar het hoofdbestand hierop plaatsen

grt,
Sanski
 
Je zult telkens de invoer moeten checken op lengte:
Als lengte groter is dan 17 dan rijhoogte aanpassen.

Code:
Sheets("Blad1").Range("F16") = TxtTypecode1.Text
If len(TxtTypecode1.text)>17 then
        Sheets("Blad1").Range("F16").RowHeight = 36
End if

Deze geldt voor 2 rijen invoer(dubbele rijhoogte).
Je zult ook de rijhoogte weer moeten normaliseren bij leegmaken.

Succes, Cobbe
 
Dus als ik het goed begrijp zal ik voor elke cel mogen aangeven hoe groot deze moet zijn vanaf een bepaalde tekstlengte, en als het dan weer groter is dan een bepalde lengte weer een if erbij enzo voort..

lijkt mij een *****, lang, niet leuk werkje

Dit is dus niet mogelijk op een kortere manier? I.p.v alles duizend keer te moeten type?

Anders ga ik toch even overleggen of dit echt mogelijk is, handmatig aanpassen achteraf gaat ook indien het nodig is ...
 
De eenvoudigste oplossing is dus, zoals al zovaak genoemd, vermijd samengevoegde cellen. Dit heeft in 99.99 % van de gevallen geen nut en bezorgd alleen maar problemen.
 
Hoi,

Ik ben tijdens mijn ontdekkingsreis door dit forum ergens tegengekomen dat je dan gebruik moet maken van een hulpkolom die dan verwijst naar je samengevoegde cellen, maar ik zou niet meer weten bij welk item dit was.

Misschien heb je er iets aan.

Groetjes, Chiara
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan