Cell kleuren vanuit userform via "named range" & waarde naast gekleurde cel zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibok

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
35
Ik heb een userform waar ik via waarden uit comboboxen de "named range" cluster1 vul. Als ik vervolgens op de commandbutton klik, moet onderstaande code ervoor zorgen dat de waarden uit cluster1 gezocht worden op het tabblad "lessenverdeling-ob" en deze een grijze kleur geven. Tot gisteren ging dit goed, echter vandaag loopt de code vast met de melding "Fout 91 tijdens uitvoeren: objectvariabele of blokvariabele with is niet ingesteld" Is er iemand die mij kan helpen en aangeven waar het fout gaat?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

Dim R As Range, Fr As Range
Dim FindAddress As String

'Reset the interior color of the range to none.
Sheets("Lessenverdeling-OB").Range("A5:A44").Interior.ColorIndex = xlNone

'Loop through each cell of the named range "Flex".
For Each Fr In Range("Cluster1")
  'If the cell is not empty then.
  If Fr.Value <> "" Then
    With Sheets("lessenverdeling-ob").Range("A5:A44")
      'Start searching for the cell value in Range("M10:O22").
      Set R = .Find(Fr.Value)
      'If a match is found.
      If Not R Is Nothing Then
        'Store the address of the cell where the first match is found in a variable.
        FindAddress = R.Address
        'Start to loop.
        Do
          'Color the cell where a match is found grey
          R.Interior.ColorIndex = 33
          'Search the next cell with a matching value.
          Set R = .FindNext(R)
        'Loop as long matches are found, and the address of the cell where a match is found,
        'is <> as the address of the cell where the first match is found (FindAddress).
        [COLOR="red"]Loop While Not R Is Nothing And R.Address <> FindAddress[/COLOR]      End If
    End With
  End If
'Go to the next cell.
Next Fr

'Clear memory.
Set R = Nothing
End Sub

Daarnaast wil ik deze code ook nog verder uitbreiden. Ik wil graag dat als de waarde gevonden is en de cel gekleurd is, dat er in de cel naast de gekleurde cel een tekst komt te staan. Wanneer ik in het userform echter de comboboxen weer aanpas, moet de kleur (wat nu reeds in deze code al gebeurd, als deze werkt;)) weer naar null gezet worden en de tekst weer verdwijnen of naar standaard waarde gezet worden.

Alvast dank!
 
Net nog wat aan het proberen geweest:

Wanneer ik de volgende regel:
Code:
   With Sheets("lessenverdeling-ob").Range("A5:A44")

aanpas naar

Code:
   With Range("A5:A44")

geeft het programma geen foutmelding, echter er is ook geen resultaat....
 
Deels opgelost :thumb:

Voor Loop While Not R Is Nothing And R.Address <> FindAddress

Code:
exit do

gezet. Dus de kleuren werken nu. Weet iemand de code om naast de gevonden cellen een waarde (tekst) te zetten?
 
Code:
R.Offset(,1)= "Tekst"
 
Dat het zo simpel kan zijn..... Top dank je wel. Het werkt!

Ik heb nu een volgend "probleem", maar die zal ik in nieuw topic plaatsen. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan