• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cell lokatie opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

manado

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Beste mede knutselaars,

Ik weet dat het niet moeilijk is, heb het ooit gebruikt maar kan het niet meer terug vinden en ook niet met zoeken in dit fora.
Vast de verkeerde zoek termen.
Ik wil in een excell sheet de positie van de actieve cell terug krijgen, b.v. de cursur staat in cell "Q,164".
Dit gebruik ik in een routine dat als deze cell bereikt is er een bepaalde handeling uitgevoerd moet worden.
Als nog niet, gewoon door gaan.

Je uitleg is niet duidelijk, wat wil je doen en wat wil je bereiken plaats er desnoods een voorbeeld bij

Sorry, niet duidelijk?
Ik wil in een excell sheet de positie van de actieve cell terug krijgen, b.v. de cursur staat in cell "Q,164".
Dus wil ik deze waarde terug zien in een vba regel zodat ik kan controleren of deze cel al bereikt is, duidelijk toch?

Kun je hiermee uit de voeten?

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
[A10] = Target.Address
End Sub

Geeft steeds de geselecteerde cel in A10

Ben het helemaal eens met JeanPaul

In het naamvak links boven zie je toch waar de cursor staat!
Als je in vba verder wilt rekenen is active cel toch voldoende?

zodat ik kan controleren of deze cel al bereikt is

hoezo, wie, wat, waar, waarom .................bereikt?

Een xls voorbeeld bestand brengt wellicht opheldering in deze, voor mij, duistere vraag.

Beste Ad Becude,

Het is hiermee gelukt bedankt.
Toch nog mensen die iets snappen, zo moeilijk/onduidelijk was mijn vraag toch niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan