Cell onderaan plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Hoe kan een een cell altijd onderaan plaatsen?
Dus op deze manier:
Code:
|    |                 |
|    |                 |
|____|_________________|
|       footer         |
|______________________|

Dus dat de footer cel altijd onder het scherm zit.
De header cell natuurlijk altijd bovenin en dat de content cell van hoogte verschilt.
In de content cell wordt met php een bestand geinclude.
Dat bestand verschilt dus steeds van lengte.

Laatst bewerkt:
Niet.

Nou ja, ok, het ís mogelijk, maar dat werkt alleen op een ranzige manier. Je doet het dan namelijk niet volgens de regels.

Wat bedoel ik hiermee ? Nou, om dat te laten werken moet je een tabel maken die 100% van de hoogte gebruikt. Hier zijn twee dingen fout aan:
  1. height="100%" of style="height: 100%" wordt niet ondersteunt door alle browsers. Wanneer je met een stricte DOCTYPE werkt, door geen enkele browser.
  2. Tabellen dienen niet om je layout mee op te zetten[/list=1]Oftewel, alleen als je je website goed brak op wil zetten gaat wat jij wil bereiken werken.

Geplaatst door JPeetje
Niet.

Nou ja, ok, het ís mogelijk, maar dat werkt alleen op een ranzige manier. Je doet het dan namelijk niet volgens de regels.

Wat bedoel ik hiermee ? Nou, om dat te laten werken moet je een tabel maken die 100% van de hoogte gebruikt. Hier zijn twee dingen fout aan:
  1. height="100%" of style="height: 100%" wordt niet ondersteunt door alle browsers. Wanneer je met een stricte DOCTYPE werkt, door geen enkele browser.
  2. Tabellen dienen niet om je layout mee op te zetten[/list=1]Oftewel, alleen als je je website goed brak op wil zetten gaat wat jij wil bereiken werken.

1. Waarmee dan wel?

Of heb je een andere manier waarop je hetzelfde effect kunt bereiken? (geen frames)

Laatst bewerkt:
Mwa, dan laat ik het wel bij frames of ik laat het onderste gedeelte weg.

Dan een andere manier ;)

Hoe kan er voor zorgen dat de menu cell wordt door getrokken naar beneden?

Code:
|    |                 |
|    |                 |
|____|_________________|

OF: hoe kan ik de menu cell op een vast hoogte houden en de content cell mag varieren. (maar dan moet de menu cell niet verlengt worden)

Geplaatst door bartbh
Hoe kan er voor zorgen dat de menu cell wordt door getrokken naar beneden?
Da's weer dat height="100%" verhaal, dat kan niet :)
OF: hoe kan ik de menu cell op een vast hoogte houden en de content cell mag varieren. (maar dan moet de menu cell niet verlengt worden)
Met DIV's is dat mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan