• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen aanpassen vanaf bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkie007

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Probleem voor mij maar niet voor jullie wsl. Ik ben bezeig met een uren planning voor een winkel. In bijgevoegd bestand wordt ingegeven van wanneer tot wanneer men werkt in de voormiddag plus de taak die men heeft en daarachter de periode en taak van de namiddag. Nu heb ik een macro opgenomen, (zelf schrijven zie ik niet zitten) om wanneer ik de eerste week heb ingegeven het ganse jaar hetzelfde te maken.Is het mogelijk om als iemand bijvoorbeeld halfweg het jaar andere uren of taken zou krijgen enkel vanaf die datum de gegevens aan te passen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Dirk,

Ik ben aan het kijken naar je personeel planning, maar moeten de datums in kolom C niet doorlopen, het zijn nu steeds herhalende datums.
Dus de vorige opzet is niets geworden en nu in Off 2003?

Gr Justes

Ja sorry datums moeten doorlopen heb waarschijnlijk ok datums mee aangepast met macro

Hallo Dirkie
Zet in cel D16: =D9 en kopieer deze daarna door naar de rest van de sheet.
Een tweede aanpassing die je kunt doen in cel C10 is zet daarin =C9+1 en de datum verschuift vanzelf een dag later kopieer dit naar beneden
Een derde aanpassing: Zet in B10 =C10 en maak de cel eigenschappen DDDD en de dag wordt automatisch weer gegeven.

Probeer het eens lukt het niet dan wil ik het wel voor je aanpassen.

justes, macro staat in ander werkblad, dit is maar een voorbeeld maar, wat heb je aangepast? Kan geen verandering zien t;o.v. moijn eerste bestand.

justes, macro staat in ander werkblad, dit is maar een voorbeeld maar, wat heb je aangepast? Kan geen verandering zien t;o.v. moijn eerste bestand.

Hallo Dirkie,

Klik op b.v. op D17 E17,H17,I17 en ok E2 is er bij gekomen.

Als nu over een aantal weken de tijden veranderen hoef je dat maar een keer te doen, het wordt dan naar beneden doorgevoerd.

Gr Justes

Laatst bewerkt:
justes en popipipo, bedankt voor het meedenken maar, deze oplossing is niet echt wat ik zoek. Probleem is wanneer ik nu bij taken ziek invul op bijvoorbeeld woensdag, deze persoon alle volgende woensdagen ziek is. zelfde met verlof. Kan één van jullie dit probleem oplossen?

In cel P9 tm W15 heb ik een standaard week geplaatst.
In het originele gedeelte wordt daarna verwezen.
Als je nu wat veranderd in het originele gedeelte dan wordt dus alleen dat gedeelte veranderd.
Als je wat veranderd in het standaard gedeelte wordt in het originele gedeelte alles veranderd.

Hoi heren, bedankt voor de moeite. Ga het voorlopig zo invoeren en dan trachten in een later stadium, wanneer ik hopelijk iets meer afweet van excell te verbeteren; Toch nog eens bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan