• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi,

klein vraagje, het werk wel als Ctrl f en gaat vervangen per rij, maar ik wil heel de gebied die in de rode selectie vallen vervangen maar dat gaat niet omdat er al 0 ( nullen ) in de datum voorkomt

is het misschien mogelijk om met een vba de cellen Q11 / AC63 als daar een 0 staat te vervangen door een -

Alvast super bedankt

Bijlagen

Wat wil je precies vervangen, de cellen met een 0 erin vervangen door -? Klik dan bij zoeken en vervangen op opties en vink aan gehele cel.

@jkpieterse

Hoi,

dat klopt maar dan moet ik ze per rij doen Q,S,U,W,Y,AA

en dat maal 150 roosters:shocked:

dacht misschien dat je dit met een soort marco of een vba kon doen

Ik zie niet waarom je ze per rij zou moeten doen, als je eerst het blok cellen selecteert waarin je wilt zoeken en dan op control+h drukt en dan alles invult kan je toch gewoon op alles vervangen drukken?

@Xbox360
- Je kunt dit natuurlijk met een VBA script uitvoeren. maar je moet dan wel weten wat je wilt.
Als je het over Q, S, U hebt dat zijn dit kolommen. :-)

Daarnaast: Wanneer jij het over 150 roosters hebt dan is het voor een script handig dat al die roosters in een aparte map staan.
Je zou dan een lijstje van al die roosternamen met VBA kunnen ophalen, werkblad in een serie openen, per kolom de nul aanpassen naar '-' en vervolgens rooster opslaan als in een nieuwe map. Hierna de volgende map openen en bijwerken, opslaan. Enzo voort.
Wanneer je deze VBA-routine met wat vragen laat starten (vanuit welke dir en naar welke dir, etc. ) en het script in een apart bestand opslaat dan kan je het volgend jaar ook weer gebruiken .

Dus het lijkt mij niet zo moeilijk om dit snel samen te stellen.

Als dit is wat je wilt dan maar even berichtje plaatsen.

@HansFRAP

Hoi,

het zijn roosters die worden gemaakt, ik gebruik elke keer de zelfde tabblad en copyeer de rooster die gemaakt zijn in deze excel lijst aan de linkerkant
die worden door middel van plus en minnen die in de rechterkant staan gemaakt om het compleet te maken
dus als ik dit kan oplossen door middel van een vba of macro ben ik zo klaar
dus eigenlijk mag de macro of vba in deze excel staan dan kan ik het voor elke jaar gebruiken

Alvast bedankt voor het mee denken

Laatst bewerkt:
@emields

Hoi,

Precies wat ik bedoel en zocht

Super bedankt :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan