• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen als één object verslepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Wocky,

Bedankt voor de tip. Heb het inderdaad ook met MS Project geprobeerd. Echter, het probleem waar ik met MS Project tegenaanliep was dat ik aan resources geen kwalificaties kon koppelen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ppelen-MS-project?highlight=project+resources

Ik heb namelijk een behoorlijk aantal verschillende resources (zowel mensen als materieel). Vooral bij mensen is het lastig. Zo heb ik bijvoorbeeld te maken met mensen die alleen taak 1 kunnen uitvoeren, mensen die taak 1 en 2 kunnen uitvoeren, alleen 3, 3 en 1, 1 2 en 3 etc. Met Excel heb ik dit redelijk op kunnen lossen. Het nadeel hiervan is alleen dat het allemaal wat minder gebruiksvriendelijk is en niet automatisch een herverdeling van de resources maakt. Al is dat laatste niet zo'n heel groot problee..

probeer deze eens uit:
als er meer opties nodig zijn
(bvb overspringen of mee schuiven of cel voor cel selecteren in te stellen via een userform),
laat het dan hier weten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo snb,
volgens post 15 moeten alleen de cellen geselecteerd worden als de cellen tegen elkaar zitten.
dus niet als ze slechts met een hoekpunt aan elkaar zitten.
en ook niet als ze helemaal van elkaar gescheiden zijn.

voor de duidelijkheid een ander voorbeeld, waarin het ook moet werken:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
de bedoeling is dat je meerdere gebieden kan selecteren.
dus als je eerst op h4 klikt en daarna op bvb op i5 dan moeten beide gebieden worden geselecteerd.
en als de hoofdgebieden tegen elkaar liggen moeten ze ook als gescheiden behandeld worden.
(dus als rij 7 verwijderd wordt.)

ps als je in h6 een 3 zet en je drukt op h4 worden ineens alle 3en geselecteerd.

probeer deze eens uit:
als er meer opties nodig zijn
(bvb overspringen of mee schuiven of cel voor cel selecteren in te stellen via een userform),
laat het dan hier weten.

Werkt perfect en inderdaad wat ik zocht. Klein nadeel is dat naarmate het bestand groter wordt, het verschuiven langzamer gaat omdat elk blokje één voor één verschoven wordt. Verschuiven gaat niet direct naar de doelcel, maar gaat cel per cel, net zolang de doelcel bereikt is. Zolang het bestand niet te groot wordt is dit echter geen probleem.

Kan opgelost worden:

In theorie is dit een mooiere oplossing omdat het sneller werkt. Nadeel hiervan is wel dat je alleen rechthoekige of vierkante selectiegebieden kunt verschuiven. Als een gebied niet vierkant of rechthoekig is kun je het gebied wel selecteren, maar niet verschuiven.

Dat lijkt me niet

Klik in 1 cel van het gebied dat verplaatst moet worden.
Klik vervolgens in een cel in kolom T en zie wat er gebeurt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan