• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen automatisch laten opschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcMangelschots

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Beste Excel-breinen,

Ik zoek een procedure die de volgende actie automatisch kan uitvoeren. (zie documentje in bijlage)
Stel ik vul een datum in in cel E3, verwachte acties na het bijwerken van de cel:
  • Verplaats de inhoud van de cellen I3 t.e.m. P3 één plaats naar rechts
  • Kopieer de inhoud van E3 naar I3
  • Maak de cel E3 terug leeg

Moet ik gebruik maken van besturingselementen (tekstveld + VBA) in E3 of kan het ook anders?

Alvast bedankt!

vriendelijke groet,

Marc

Bekijk bijlage controles.xlsx

Als je de logboekwaarden omdraait lukt het volgens mij vrij aardig zonder VBA.

Bijlagen

Hm, ik was iets te snel met juichen vrees ik.
Het is de bedoeling dat de technieker bij elke controle enkel in kolom E een datum ingeeft wanneer de controle is uitgevoerd en dat dan deze datum wordt overgenomen in de volgende lege cel van de logboekkolommen I tot Q. Of zoals in mijn oorspronkelijke vraag de cellen één plekje opschuiven zodat de nieuwe datum kan toegevoegd worden.

@Cobbe als ik het goed heb is het in uw voorstel niet mogelijk om in de E kolom telkens een nieuwe waarde in te vullen die dan ook wordt weggeschreven en bewaard in de logboek cellen.

Ik hoop dat mijn geschrijf een beetje duidelijk is ;-)

vriendelijke groet,

Marc

Ik heb een kleine aanpassing gedaan en wordt de datum uit E overgenomen en vastgezet in het logboek.

Bijlagen

Hey Ja, nu gaat ie goed!
Maar ik begrijp nog niet wat je nu anders hebt gedaan.
Wil je me dat even vertellen Cobbe?
Eeuwige dank in ruil ;-)

vriendelijke groet,

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan