• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen automatisch vullen wanneer een cel een bepaalde waarde bevat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias07

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2016
Goedemiddag,

Met betrekking tot dit bestand Bekijk bijlage Loonkosten.xlsx heb ik een vraag.

Welke formule moet ik de cellen van kolom D van werkblad LOON invoeren als ik daar automatisch de naam van de subafdeling wil krijgen die ik werkblad INVOER heb gekoppeld aan de betreffende naam?

Dus als bijvoorbeeld in B2 van werkblad LOON de naam JAN staat vermeld, zou in cel D2 de naam van de subafdeling moeten verschijnen die ik in werkblad INVOER achter de naam JAN heb geplaatst.

Vriendelijke groet,

Matthias

Hiervoor is vertikaal zoeken uitgevonden.
PHP:
=VERT.ZOEKEN(Tabel2[[#Deze rij];[Naam]];Tabel1;2;0)

Maak je tabellen niet groter dan de ruimte die je gebruikt. Zoals je het nu hebt werkt het ontzettend vertragend.

Dank je wel, VenA!

Weet jij hoe ik op een snelle manier alle rijen onder rij 1000 kan verwijderen, zodat het bestand sneller wordt?

Copiëer de gegevens van blad1 naar blad3 en verwijder de kolommen met gegevens van blad1, zet nu de gegevens van blad 3 terug naar blad 1

En ook zo voor het andere werkblad.

Is er ook een mogelijkheid dat aan te passen zonder de kolommen te verwijderen? Ik zit namelijk in een veel groter bestand en hij verwijdert dan alle verwijzingen in formules die die kolommen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan