• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen beveiligen bij invoer bepaalde waarde in andere cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maik

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Weet iemand of het mogelijk is om cellen te beveiligen (E5:E36 en U5:U36) bij invoer van een bepaalde waarde in andere cel (AB1), en weer uit de beveiliging halen als die bepaalde waarde wijzigt.

Ik heb wel iets, maar ik denk dat het nog niet helemaal zo is als je wilt.
In het voorbeeld worden de twee kolommen beveiligd zodra de waarde in AB1 groter word dan 10, echter alleen als je dit met de hand doet, dus niet als gevolg van een formule.
Een =som(... : ...) in de cel zetten gaat dus (nog) niet werken.

Ongetwijfeld weet iemand wel hoe dat even snel aangepast moet worden...
Reactie blijven dus welkom.

Hoe werkt het, bij alle cellen is de beveiling verwijderd behalve bij de cellen van de twee kolommen. Als je nu via de macro het blad beveiligd kan je alle cellen nog normaal bewerken behalve die uit de twee kolommen. de macro zorgt voor het aan en uit zetten van de beveiliging van het werkblad als de waarde groter dan 10 wordt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ongeveer hetzelfde probleem

Zit ook met dit probleem, bij mij gaat het erom dat als ik in een bepaalde cel een waarde ingeef de macro in de overeenstemmende rij twee cellen gaat beveiligen.
In mijn geval zit het zo, als ik tijdens het invullen van aanwezigheden bijvoorbeeld een werknemer vergeten ben zou de macro bij de overeenstemmende rij de cel uren en overuren moeten sluiten zodat ik er niks in kan typen.

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan