• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
350
Ik wil de formules in de cellen beveiligingen zodanig dat andere niet kunnen aanpassen.
Ik heb geprobeerd met cel beveiliging, maar daarna functioneert mijn aan/uit knop niet meer.

Werking: het knoppen aan/uit staan voor de waarde in de geselecteerde cel 0 te maken en van kleurcel te veranderen.

Hoe dien ik ze te beveiliging dan?

Zie bijlage

Mv/Gr
 

Bijlagen

  • Cellenbev(1).xls
    67,5 KB · Weergaven: 42
Hey,

Ik heb wat gemaakt in jouw excel document. Je moet maar even kijken of het klopt. Ik heb overigens je blad beveiligd met het password "Test". Ik hoop dat dit is wat je bedoel?

:thumb:

Greetz Kevin
 

Bijlagen

  • Cellenbev(2).xls
    70 KB · Weergaven: 42
Plaats deze in ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets(1).Protect "Noord25", True
End Sub

Mvg

Rudi
 
Kevinw01
Nu werk mijn knoppen aan/uit niet meer?


Warme bakkertje
Ik heb de code gezet in This Workbook en ik krijg de error 1004

Mv/Gr
 
Noord,

Bij mij werkt die wel of ik snap je bedoeling niet helemaal :confused:
Als je nou op cel F13 gaat staan en je klikt op je aan button, dan zou die cel wit moeten worden?

Greetz Kevin
 
Zo dan
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets(1).Protect Password:="Noord25", UserInterfaceOnly:=True
End Sub
 
Hey Noord,

Ik heb nog even gekeken en getest, maar celbeveiliging zal niet gemakkelijk zijn. Want met een celbeveiliging zorg je ervoor dat er geen bewerking in die cel gedaan kan worden.

En jouw uitknop zorgt er voor dat er een '-teken voor je formule komt te staan. Daarom krijg je een foutmelding, puur omdat je die cel niet kan bewerken.

Als ik nog iets vind dan hoor je het wel!

Greetz Kevin
 
Zet je de vraag dan nog even op opgelost
 
Na Excel bestand opslaan sluiten, vervolgens heropen werkt de code niet meer.
Ik krijg de error 1004.

Mijn bedoeling was dat het knoppen aan/uit blijven functioneren alleen het formules in de cellen mogen niet bewerkbaar zijn door andere gebruikers!

Dit bestand zou gebruik worden door meerdere mensen.

Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Cellenbev(3).xls
    69,5 KB · Weergaven: 28
Verwijder eerst de bladbeveiliging en herlees dan Post #3
Plaats deze in ThisWorkbook
Sla je bestand op en sluit af. Bij het heropenen zou er geen probleem meer mogen zijn
 
Laatst bewerkt:
Mooi het werkt,

Maar kan het niet zodanig zijn dat alleen bepaalde cellen worden beveiligd of bepaalde niet.

Mv/Gr
 
Verwijder de bladbeveiliging.
Selecteer de cel of cellen die niet geblokkeerd moeten worden, rechtsklik en ga naar celeigenschappen. Ga naar bescherming en verwijder vinkje bij Geblokkeerd
Sla je bestand op ,sluit af en heropen
 
Om die manier werkt mijn knoppen niet meer. Zie mijn eerdere vragen.

Mv/Gr
 
De rood gekleurde cellen zijn niet beveiligd, alle anderen wel. De knoppen werken nog steeds
 

Bijlagen

  • Cellenbev(3).xls
    69,5 KB · Weergaven: 26
Zie Post#13 Je moet niet de macro verwijderen maar de beveiliging op het blad zelf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan