Neuz
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 aug 2012
Hey Allemaal,
Ik ben bezig met een document waarin er verschillende fase van verwerking moeten zijn.
Even kort alle fase op een rijtje
Fase 1
- Beheerder van het document regelt alle formules in.
- Beheerder beveiligd de cellen (via een macro) waarin alleen hij mag werken.
- Beheerder verstuurd het excel document per mail naar de leidinggevende.
Fase 2
- Leidinggevende vult in het nog onbeveiligde gedeelte een aantal rooster voorkeuren (vrije dagen, opleidingen) in
- Na controle van de planning beveiligd (via een macro) de planning de cellen waarin de leidinggevende de rooster voorkeuren heeft gezet.
- Planning verstuurd het excel document per mail naar de medewerkers.
Fase 3
- De medewerkers vullen de rest van de cellen met hun rooster wensen.
In fase 1 gaat alles nog goed.
In fase 2 komen de problemen. Ik wil namelijk de cellen die door de leidinggevende zijn gevuld via een macro laten beveiligen.
Dit moeten echter alleen de cellen zijn welke door de leidinggevende zijn ingevuld. De cellen erom heen moeten gewoon open blijven.
De cellen die de beheerder al beveiligd had moeten uiteraard gewoon deze status blijven houden.
Tot op heden heb ik alleen voor elkaar gekregen om het gehele document binnen verschillende ranges te beveiligen.
Ik krijg het op geen mogelijkheid voor elkaar om alleen de door de leidinggevende ingevulde cellen te beveiligen.
Kunnen jullie mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.
Groet Neuz
Ik ben bezig met een document waarin er verschillende fase van verwerking moeten zijn.
Even kort alle fase op een rijtje
Fase 1
- Beheerder van het document regelt alle formules in.
- Beheerder beveiligd de cellen (via een macro) waarin alleen hij mag werken.
- Beheerder verstuurd het excel document per mail naar de leidinggevende.
Fase 2
- Leidinggevende vult in het nog onbeveiligde gedeelte een aantal rooster voorkeuren (vrije dagen, opleidingen) in
- Na controle van de planning beveiligd (via een macro) de planning de cellen waarin de leidinggevende de rooster voorkeuren heeft gezet.
- Planning verstuurd het excel document per mail naar de medewerkers.
Fase 3
- De medewerkers vullen de rest van de cellen met hun rooster wensen.
In fase 1 gaat alles nog goed.
In fase 2 komen de problemen. Ik wil namelijk de cellen die door de leidinggevende zijn gevuld via een macro laten beveiligen.
Dit moeten echter alleen de cellen zijn welke door de leidinggevende zijn ingevuld. De cellen erom heen moeten gewoon open blijven.
De cellen die de beheerder al beveiligd had moeten uiteraard gewoon deze status blijven houden.
Tot op heden heb ik alleen voor elkaar gekregen om het gehele document binnen verschillende ranges te beveiligen.
Ik krijg het op geen mogelijkheid voor elkaar om alleen de door de leidinggevende ingevulde cellen te beveiligen.
Kunnen jullie mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.
Groet Neuz