• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen bewerken achter een picture

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleutie

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Mede-Excellers!

ik heb een probleempje.

Ik heb een picture in excel ingevoegd (PID-schema). Deze is transparant ingesteld zodat ik de achtergrondcellen zie. Nu wil ik de cellen achter de picture wijzigen.

Ik heb al geprobeerd om hem als background in te voegen maar dit is geen optie, omdat de picture dan resized met in en uitzoomen.

Aangezien het een PID-schema betreft is het dus belangrijk dat de cellen op dezelfde positie blijven achter de picture, en niet verschuiven met in en uitzoomen.

iemand enig idee?

ps. het moet door meerdere mensen gebruikt gaan worden, dus als er moeilijkere trucjes uitgehaald moeten worden (zoals naast de picture klikken, en dan met de cursor naar de betreffende cell lopen) is geen optie. Niet iedereen is hier even handig met excel....

als met de pijltjestoetsen werken al te moeilijk is, zal het duwen van F5 en een celnummer, vb. B5, ook wel te moeilijk zijn.

steven

En het maken van een hyperlink naar de cellen achter het plaatje? Iedere Jan Doedel kan daar op klikken.

Het is niet dat met de pijltjes toetsen te moeilijk is, maar aangezien de picture het hele scherm bestrijkt, is het niet mogelijk om op een cell te klikken en dan te gaan lopen met de cursor.

Is er geen optie om de cellen voor de picture te halen. (een andere optie als background, want deze biedt niet de juiste oplossing,.

Is er geen optie om de cellen voor de picture te halen. (een andere optie als background, want deze biedt niet de juiste oplossing,.

F5 duwen of bewerken - ga naar of bewerken - zoeken. samen met de pijltjes heb je dan al 4 mogelijkheden. je kan ook de cellen een naam geven en dan kunnen ze met F5 naar die naam gaan.

steven

ik heb het al anders gedaan. kostte me veel meer werk maar heb het met macros opgelost. textboxjes en macro;s

bedankt voor de informatie, zaten wel wat nieuwe dingen tussen die ik nog niet wist en wel handig zijn! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan