• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen blokkeren op datum (App)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WhiteDragon

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2018
Ik heb een leuk sheetje gemaakt om beschikbaarheid aan te geven onder de werknemers.
Ik heb er ook een macro bijgezet die de cellen blokkeert als ze binnen 2 weken van vandaag zitten.

Maar nu deel ik hem via onedrive (en open hem op de smartphone)
Echter werkt de macro niet in de app.

Iemand enig idee hoe je de cellen kan blokkeren ook via de telefoon?

Bekijk bijlage Werkschema.xlsm

Smartphone? Je zult iets meer moeten vertellen over dat ding. Bijvoorbeeld dat hij op Windows draait. Elk ander antwoord is namelijk fout :). iOS en Android zijn besturingssystemen die geen VBA kennen, en daar draaien dus geen macro's op. Je kunt de bestanden er nog wel mee openen en bekijken, maar dus geen macro's op laten draaien.

Nouja dat is dus de vraag.

Als die sheet via onedrive wordt gedeeld onder de collega's werkt de macro wel als iemand hem via de computer opent
Wordt hij geopend via een smartphone (in mijn geval android), werkt de macro dus niet.

Dan kan je wel leuk een macro schrijven, maar als iemand hem ergens anders op opent werkt die hele macro niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan