• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Ik weet hoe je cellen moet blokkeren en verbergen. Maar ik heb een file waarin 10 bladen zijn. Telkens moet ik de range van A1:E9 beveiligen. Moet ik dat voor elke blad apart doen of kan ik die tien bladen ergens benoemen en dan door 1 keer het beveiligings wachtwoord in te geven.
Groeten
Lode

Ik begrijp de vraag niet. Hoe kan je cellen verbergen? Hoe wil je alleen de range A1:E9 beveiligen? Waarom moet je die telkens beveiligen?

Met VBA is er wel iets te maken maar dan zal je eerst de vraag wat duidelijker moeten stellen en een voorbeeldje plaatsen.

Ik heb een werkmap met 10 bladen. En elke range van bv Blad1; Blad2 en de andere 8 wil ik range a1:e9 beveiligen. Kan ik door alle bladen vb blad1:range A1:E9; Blad2:range A1:E9 en zo verder in 1 opdracht benoemen en door slechts 1 keer het wachtwoord te typen.

Lees #2 nog eens en geef daar een antwoord op.

Edit

Toch wat gemaakt. In blad "Start" kan je aangeven voor welke bladen de beveiliging moet gelden. Met de knoppen die erin staan kan je zien dat het antwoord op jouw vraag? mogelijk is.
Als er om gevraagd wordt dan is het ww is 1234.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja dit is wat ik graag zou kunnen doen, maar de vraag is hoe doe je dit. Hoe maak je het dat je die bereiken in die bladne in seen keer benoemd en dan met die knop een ww instellen
groeten
Lode

Zal het nog eens een keer of dertig lezen en wellicht versta ik het dan.
Groeten
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan