• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen combineren en unieke waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

koezen1969

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Goedemorgen,

Ik ben al een tijd aan het puzzelen maar ik moet toch een vraag stellen aan de experts :-)
Bijgevoegd een voorbeeld bestandje. De bedoeling is dat een aantal cellen gecombineerd een code maken.
Echter, deze code moet uniek zijn.
Ik heb het geprobeerd met gegevens validatie maar dat werkt niet. Ik denk omdat er formules staan in kolom A. Die zijn zoals ik ze gebruik altijd uniek.
Dus heb het geprobeerd in een formule maar het enige resultaat dat ik krijg is 0 :-(
Wat doe ik verkeerd? Want als ik op de ALS formule sta en de functieknop indruk krijg ik wel het juiste resultaat.

Alvast dank.

Update: Alex, ik heb het bestand wat uitgebreid waardoor de bedoeling hopelijk iets duidelijker wordt.

Office.JPG

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt in A1 een formule staan die naar zichzelf verwijst, dus je krijgt een kringverwijzingsfout.

Een iets uitgebreider voorbeeld helpt bij het zoeken naar een mogelijke oplossing.
Vermeld dan ook even welke Excel-versie je gebruikt.

Je kunt beter hieronder antwoorden i.p.v., dan krijgen we ook bericht dat je gereageerd hebt.

Dat voorbeeld is niet uitgebreid, er staan alleen wat extra adresgegevens in.
Ik wil graag 100 rijen (iets minder mag ook;)) , met daarbij situaties die je tegenkomt.
En wat dan de uitkomst moet zijn en waarom (m.a.w.: WAT moet dan WAAR komen te staan en WAAROM).

Je gebruikt dus Excel 2016, dat wilde ik graag even weten.

Je kan een combi-code altijd uniek maken door het regelnummer er aan toe te voegen.
Of is dat niet de bedoeling ?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan