• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen comprimeren tot een standaard aantal zonder het gemiddelde te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

theotap

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2019
Hallo,

Afgelopen keer heeft iemand mij geholpen om deze functie te maken. Nu ben ik er reeds achter dat dit nog niet is wat ik moet hebben.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen om het als correct te maken?

In de bijlage zit een bestand en een tekstvlak met uitleg wat het bestand inhoud, doet en wat ik er mee wil bereiken.

Als iets niet duidelijk is hoor ik het graag!

Bedankt alvast,

Tom

Bijlagen

leuk, een binair solver-probleempje met 130 variabelen en met een evolutionary solver-techniek

Misschien een aanpassing doen aan de newtonmeter

misschien een beetje kort door de bocht: geef in de nieuwe kolom elke cel de waarde van het gemiddelde van de oorspronkelijke kolom.

De analyse die je maakt is volstrekt onjuist uitgevoerd.
Je gaat nu reeksen met verschillende lengtes comprimeren naar vaste lengtes.
So far so good, maar nu neem je de som van de gecomprimeerde reeks en de som van de ongecomprimeerde reeks en je zegt dat dit het gemiddelde is.
Volgens mij moet je de sommen eerst nog delen met de lengtes van de reeksen (de ongecomprimeerde reeksen hebben variabele lengtes).
Als je dit niet doet is het appels met peren vergelijken.

Ik heb een nieuwe vergelijking voor je gedaan. Maximale afwijking is dan 1,5%

Bijlagen

als je de (eeste gegevens kolom ) 135 punten met elkaar verbindt met rechte lijnltjes,
en dan de verkregen grafiek in 80 stukjes opdeel.
die 80 stukjes vormen dan je nieuwe gecomprimeerde tabel.
als ik dan van die 80 stukjes het gemiddelde neem,
kom ik in de buurt van het oorspronkelijke gemiddelde,
maar het geeft natuurlijk niet exact het zelfde gemiddelde.

wat denk je zelf van deze benadering?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan