Hee goedemorgen, gister ben ik goed geholpen maar ik wil nog zelf in dit kleine opdrachtje iets toevoegen waar ik eerlijk gezegt niet mee uitkom.
Het gene wat ik probeer is: Kolom A heeft 20 namen. Kolom B heeft 20 cijfers. Ik wil aan de hand van Kolom B zien wie een score heeft behaald onder de 50. Nou onder de 50 wordt in rood aangegeven. Dan zou het toch ook gewoon mogelijk kunnen zijn op een manier om de namen die bij die onvoldoende horen in bijvoorbeeld Kolom D onder elkaar te plaatsen? Iemand een idee om me een zetje in de rug te geven?
Het moet wel zo zijn dat ik er wat van leer en dat het niet allemaal voorgekauwt wordt
!
Ik weet dat de code op dit moment niet werkt maar dat komt omdat ik het opstuur zoals ik het nu heb.
Alvast bedankt!
Het gene wat ik probeer is: Kolom A heeft 20 namen. Kolom B heeft 20 cijfers. Ik wil aan de hand van Kolom B zien wie een score heeft behaald onder de 50. Nou onder de 50 wordt in rood aangegeven. Dan zou het toch ook gewoon mogelijk kunnen zijn op een manier om de namen die bij die onvoldoende horen in bijvoorbeeld Kolom D onder elkaar te plaatsen? Iemand een idee om me een zetje in de rug te geven?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim n As Integer
Dim i, teller As Integer
Dim voldoende, onvoldoende As Long
Dim onvoldoendeScore, voldoendeScore As Range
onvoldoende = Range("B1:B20").Value < 50
voldoende = Range("B1:B20") > 50
Set voldoendeScore = Range("B1:B20").Find(What:=voldoende)
Set onvoldoendeScore = Range("B1:B20").Find(What:=onvoldoende)
Range("....").Value = BottomScorer.Offset(....).Value
Range("....").Value = TopScorer.Offset(....).Value
For i = 1 To 20
'For n = 1 To 20
If CELLS(i, 2).Value > 50 Then
teller = teller + 1
CELLS(i, 2).Font.ColorIndex = 5
Else
CELLS(i, 2).Font.ColorIndex = 3
' ElseIf CELLS(i, 2).Value < 50 Then
' CELLS(n, 1).Font.ColorIndex = 3
' Else
' teller = teller + 1
' CELLS(n, 1).Font.ColorIndex = 5
End If
'Next n
Next i
With CELLS(20, 1).Resize(, 2).Borders(xlEdgeBottom)
.Weight = 2
.LineStyle = xlContinuous
End With
CELLS(21, 2).Value = teller
CELLS(21, 2).Font.Bold = True
CELLS(22, 2).Value = 20 - teller
CELLS(22, 2).Font.Bold = True
End Sub

Ik weet dat de code op dit moment niet werkt maar dat komt omdat ik het opstuur zoals ik het nu heb.
Alvast bedankt!