• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen controleren op waarde, indien aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

janklaasdiederi

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2006
De excel sheet is als volgt opgebouwd: Bekijk bijlage horizontaal zoeken en kopieren.xlsx
Diverse projecten staan op een aparte regel, in de kolommen daarachter staan de diverse eigenschappen per project van C5 tot BX999....

Ik ben op zoek naar een vb macro die voor mij het volgende doet voordat mijn printrange bepaald wordt (afhankelijk van de eigenschap m, p, e, r) dmv een macro:

Per project controleren of de gezochte eigenschap aanwezig is in dat project, zo ja; die 'gezochte eigenschap' in de hulpkolom kopi�ren (hij hoeft maar 1 x aanwezig te zijn). zo nee; niks kopieren, volgend project controleren.

'Dan heb ik zelf al een script dat dan een autofilter aanzet, waarmee ik het benodigde printerbereik bepaal.

'Daarna print ik, en moet de hulpkolom weer leeg gemaakt worden.

Laatst bewerkt:
Met deze kun je nu wel filteren en afdrukbereik bepalen.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($C5:$BX5;"m")+AANTAL.ALS($C5:$BX5;"p")+AANTAL.ALS($C5:$BX5;"e")+AANTAL.ALS($C5:$BX5;"r")>0;"oké";"")

Cobbe

Ja zoiets had ik zelf ook al gedaan, die van jouw werkt trouwens niet als bijvoorbeeld een cel met 'p5' is gevuld, en je 'p' zoekt.

Maar het gaat er juist om dat ik eigenlijk maar 1 hulpkolom heb (het liefst geen) en dat de macro die invult met p als je naar p zoekt en vind, OF invult met ... als je naar ... zoekt en vindt, etc.

een idee?

Zo ken ik er nog een paar.:)
Je zegt te willen zoeken op 'm p e r'
ik maak daar een werkende formule voor en dan zeg je deze werkt niet omdat je nu plots p2 enz... moet dedecteren.

Tja dan houdt het op hé.

Cobbe

Oh Cobbe, sorry,
ik had vlak na mn eerste post de attachment veranderd, met zoals ie nu is; waardes met o.a. p3 m5, willekeurig erbij...
Ben nu iig een deel van je code aan het gebruiken om met meerdere hulpkolommen op een extrablad het afdrukbereik te bepalen, moet nog even testen of dat werk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan