• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen copiëren met verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pirelo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Als ik een cel copiëer met verwijzing in een rij naar rechts verandert de waarde maar niet de waarde die ik zou willen.
VB:"NAAM1!E1" copiëren naar recht geeft "NAAM1!F1" en ik zou willen dat cel , "NAAM1!E2" ,E3,E4 wordt enz:
Heb al met $E1 en $E$1 getest maar dit geeft niet het gewenste resultaat.
Iemand een idee hoe dit kan.

Code:
eng: =INDIRECT("naam!E"&COLUMN())
ned: =INDIRECT("naam!E"&kolom())

Probeer dit eens.

misschien moet je nog een getalletje optellen of aftrekken bij kolom.
Ik kan niet zien in welke kolom je formule staat.
Een voorbeeld bestandje verduidelijkt de zaak.

Zal een voorbeeld bestandje maken maar moet nu weg. Bedankt

Even de door @popipipo voorgestelde formule toegepast. Probeer wel alle namen hetzelfde te houden zonder spaties. NAME01 = NAAM1? NAME 1 = NAAM1? Dan is de tab "Wedstrijden" waarschijnlijk ook wel automatisch te vullen. En waarom ken je in in de tabjes "Naam1 t/m Naam3" de punten toe als tekst ipv als een getal?

Bijlagen

In plaats van al die verwijzingen naar cellen kun je beter zoekfuncties gebruiken.
Alles wordt veel flexibeler en de formules worden eenvoudiger.

Voorwaarde daarbij is wel dat je naamgeving overal exact gelijk is
Dus niet de ene keer 'contest' en daarna 'wedstrijd' of 'name01' en 'name 1' terwijl je dus hetzelfde bedoeld.
Ook de combinatie van half engelse en half nederlandse termen vind ik erg verwarrend.

Begrijp ik het goed dat je in tabblad 'wedstrijden' alles wilt invoeren en daaruit alles wilt halen?

Ik ben maar een beginneling in Excel en zoek nog wat de mogelijkheden zijn. Bedankt voor de info en oplossing.
En ja, alles moet in en uit "wedstrijden" komen.

Bedankt voor de tip, zoekfunctie is inderdaad eenvoudiger.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan