• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen die blank horen te zijn worden als "0" weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

michvand

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Beste Excel experts,

Ik heb een competitieprogramma dat goed werkt, alleen het kruistabel werkt niet als ik wil.
Wedstrijden die niet gespeeld zijn, zoals vanaf de 8e ronde. worden weergegeven met een nul in plaats van dat de cel leeg moeten blijven.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb het excel doc meegezonden.
Moet het formuletje aangepast worden of moet ik iets veranderen in de settings?
Op plaatsen waar in het tabel tegen zich zelf gespeeld worden moeten zeker leeg blijven, kan eventueel aangepast worden met een toevoeging "if $AF3=AG$2,"" en dan de formule"
Ik heb mijn doc in het Engels. Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Bijlagen

Wk 21

Dank je wel. Jean Paul.

Via een website plak ik de resultaten in Excel die ik dan bewerk zoals in bijgevoegd Excel document. Er moet dan een stand, een kruistabel en een voortschrijdingtabel uitkomen.
ronde 7,8 en 9 zijn nog niet gespeeld, maar verschijnen toch als een "0" in beide tabellen. Hoe kan ik de niet gespeelde wedstrijden als een lege cel doen verschijnen?
Graag op/aanmerkingen voor verbeteringen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wk 21(1)

Inmiddels zijn de voorrondes gespeeld en is er een eindstand op te maken. Nu heb ik een merkwaardige fout, speler F komt 2x voor en speler J is verdwenen in de eindstand. Hoe los ik op dat speler F en J elk 1x voorkomt?

Mag ik zo vrij zijn om een 2e vraag te stellen? Het bleek dat SB niet de volgorde bepaalt bij gelijk eindigen, maar onderling resultaat. Hoe kan ik dit in de stand verwerken?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Bijlagen

Waarom gebruik je de in Excel ingebouwde draaitabel niet ?

Het is speler f en I met gelijke stand, je zal dan een bij komende regel in je reglement moeten opnemen, mijn voorstel is wie de eerste match wint of 2 punten haalt heeft voorrang, dat wil zeggen dat je een bijkomende tabel nodig hebt.
deze heb ik voor u gemaakt, kijk eens of mijn oplossing uw probleem oplost.

Bijlagen

Dank Jean Paul, voor de toevoeging X14-AI24
De door jou toegevoegde tabel kan ik goed gebruiken in het voortschrijdingstabel. De blanke cellen blijven blank. Heb je misschien een andere formule zodat ik alleen maar cel Z15 hoef in te vullen en de rest van de tabel compleet kan maken door naar beneden en naar rechts door te voeren?
Het probleem blanke cellen die als nul verschijnen in het kruistabel heb ik echter nog steeds. In aangehecht document heb ik de wedstrijden als voorbeeld Laatste 3 ronden heb ik leeg gelaten. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat niet gespeelde wedstrijden als een blank cel verschijnen en niet met een 0 er in?

Bijlagen

Heb ik ook geprobeerd. Dit werkt niet, nu worden alle cellen waar een nul in staat weergegeven als blank.
Cel ar9 bv moet een 0 als inhoud blijven behouden (speler J had verloren van speler A), ay11 moet blank zijn (speler D heeft nog niet tegen speler J gespeeld)
Ik hoop dat het nu duidelijk is. Misschien formule anders, ies met vlookup of zo?

Je hebt je hersenen goed laten werken, mijn probleem betreffende cellen die blank behoren te zijn ook blank zijn is hiermede opgelost!! Hartelijk dank voor het vele werk dat je er in hebt gestopt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan