• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen doortrekken naar rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani538

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Hallo ik heb nog een andere vraag. Ik heb in een blad een aantal waardes onder elkaar staan bijv. A1 tot A9 deze wil ik vervolgens in een ander blad van links naar rechts hebben, door dit door te trekken Dus dat er van links naar rechts de waardes staan die eerst in A1 tot A9 staan.

Gr

transponeren

kies cel a1 t/m a9.

kies copieren.

kies plakken speciaal => vink transpose (transponeren) aan.

kies de cel a2.

druk op enter.

cellen staan in b1 t/m j1.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

kies cel a1 t/m a9.

kies copieren.

kies plakken speciaal => vink transpose (transponeren) aan.

kies de cel a2.

druk op enter.

cellen staan in b1 t/m j1.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Maar als deze cellen nu een uitkomst van een formule zijn uit dat ene blad. Hoe doe ik het dan? dit werkt namelijk niet. Dan zegt hij verwijdert....

transponeren

even getest (zie bijlage, werkblad 2).

werkt toch gewoon (ook met formules):p

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

even getest (zie bijlage, werkblad 2).

werkt toch gewoon (ook met formules):p

Oeldere

Sorry Oeldere ik snap je voorbeeld niet. Dat relateert namelijk niet aan mijn vraag.
Ik heb zeg maar een formule geplaatst in een kolom. Deze doet een berekening en hier komt ik noem maar wat 50% uit in A5 vervolgens een zelfde soort berekening en hier komt 60% uit in A6. Enz. Nou wil ik op een ander blad linken naar deze uitkomsten alleen moet A5 nar B1 en A6 naar C1 en dat ik hem zo kan doortrekken.
Gr

HTML:
Dat relateert namelijk niet aan mijn vraag

op werkblad 2 worden de gegevens opgehaald uit werkblad 1 (dat is ook wat jij wilt).

vervolgens worden deze gegevens in werkblad 2: cel b1 t/m j1 geplaatst (met de koppeling van werkblad 1).

ik lees "uit" jouw vraag dat je dit wilt.

als ik het niet goed begrijp, zul je het toch even anders moeten uitleggen.:)

Oeldere

op werkblad 2 worden de gegevens opgehaald uit werkblad 1 (dat is ook wat jij wilt).
Met kopieren >> plakken speciaal >> transponeren haal je geen gegevens op, maar kopieer en plak je ze. Dat is echt wat anders.
Als de gegevens op blad 1 na jouw actie veranderen dan veranderen ze op blad 2 niet automatisch mee.

Oftwel ik moet me nu eerst helemaal in gaan lezen in een formule. Het zou makkelijker zijn als je een voorbeeld zou willen geven. Hieruit kan ik het sneller vinden, dan ik het eerst allemaal moet gaan lezen hoe de formule in elkaar zit.
Paul ik heb trouwens van de andere vraag een nieuw probleempje.
groeten

Zet in het bestandje van Oeldere van post #4, op sheet2 in cel B1 de volgende formule:
Code:
=INDIRECT(ADRES(KOLOM()-1;RIJ();;;"Sheet1"))
trek vervolgens naar rechts.

Druk ook eens op F1 en zoek naar de ADRES functie.

Dani538, graag zelf (rechts onderin) de vraag op opgelost zetten.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan