• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen doorvoeren met interval

Status
Niet open voor verdere reacties.

azertopl

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2013
Berichten
7
Ik wil een formule doorvoeren maar excel wil dit niet doen.
Bij het eerste deel van de formule is er ieder keer een verschil van 3 en het tweede deel een verschil van 4.
Hoe kan je dit doen?



=Gegevens!H224*Impedanties!D249
=Gegevens!H227*Impedanties!D253
=Gegevens!H230*Impedanties!D257
 
Dit "doorvoeren" gaat inderdaad niet lukken volgens mij. Je zou met de functie INDIRECT kunnen gaan werken, maar misschien is het mooier als je via een macro-tje zoiets laat genereren. Dan ligt het er alleen aan of je van te voren weet hoever je zoiets moet laten aanmaken.
 
Iets in de volgende vorm:
Code:
=INDEX(Gegevens!$H:$H;221+3*RIJEN($Startcel:Startcel))*INDEX(Gegevens!$D:$D;245+4*RIJEN($Startcel:Startcel))
Als je het concreter wilt, dan moet je even een voorbeeldbestandje plaatsen.
 
Ik heb mijn excelblad upgeload.
Ik zou in het tabblad "Berekeningen" vanaf J70 de formules willen doortrekken.
 

Bijlagen

  • rekenblad.xlsx
    80,1 KB · Weergaven: 50
Ik heb mijn formule uit post #3 vertaald naar het voorbeeldbestand. Zo her en der levert dat wel wat #WAARDE! fouten op vanwege niet-numerieke gegevens in 'impedanties'.
 

Bijlagen

  • rekenblad MB.xlsx
    82,1 KB · Weergaven: 39
Met deze krijg ik wat minder fouten dan de formule van MarcelBeug. Dit komt doordat het bestand totaal niet is opgezet zoals je in de OP suggereert.

Vanaf J46
PHP:
=IFERROR(INDIRECT("Impedanties!D"&MATCH(B64;Impedanties!B:B;0)+1)*INDIRECT("Gegevens!H"&MATCH(B64;Gegevens!B:B;0));"gaat ergens fout")

Mogelijk even omzetten naar Nl formules.
 
Typ in J70 en kopieer naar beneden:
Code:
=INDIRECT("Gegevens!H"&236+3*(RIJ()-70))*INDIRECT("impedanties!D"&265+4*(RIJ()-70))
 
Of, om foutmeldingen te voorkomen:
Code:
=ALS.FOUT(INDIRECT("Gegevens!H"&236+3*(RIJ()-70))*INDIRECT("impedanties!D"&265+4*(RIJ()-70));"")
 
Ik begrijp werkelijk niet dat er met zo'n knullig bestand aan hoogspanningssystemen gerekend moet worden en dat je ook nog niet verder kijkt dan je neus lang is.
Waarom zoiets via helpmij opgelost moet worden geeft mij, los van de aanwezige kennis, ook niet echt een veilig gevoel.:shocked:

Even de drie mogelijke oplossingen in het bestandje gezet. Zoek de verschillen.
 

Bijlagen

  • rekenblad.xlsb
    62,3 KB · Weergaven: 85
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan