• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Is het mogelijk om bij horizontaal doorvoeren, alleen de rijnummers te verhogen?
Is het mogelijk om bij verticaal doorvoeren, alleen de kolomaanduiding te verhogen?

Ron, je hebt mijn vraag niet goed gelezen. Bij horizontaal doorvoeren blijft normaal gesproken het rijnummer altijd gelijk. Dat ik dan voor de kolomnaam een $-teken kan plaatsen om de kolomnaam gelijk te houden dat weet ik. Maar ik wil dus dat bij horizontaal doorvoeren alleen het rijnummer verhoogd en dat bij verticaal doorvoeren het rijnummer gelijk blijft (dmv het $-teken) maar dat de kolomaanduiding wel wordt verhoogd.

misschien iets met
kopieren-->Plakken speciaal -->formules plakken+ transponeren

In de A kolom staan je gegevens.
In cel B1 zet je dan deze formule:

=VERSCHUIVING($A$1;KOLOM()-2;0;1;1)

en die trek je door naar rechts.
Uiteraard kan dat ook van horizontaal naar vertikaal, maar dan moet je RIJ() gebruiken, en dit als derde argument.

Overigens is het best mogelijk dat jij geholpen bent met de functie TRANSPONEREN.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan