Cellen en tabelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb dus verschillende pagina's waarvan ook template pagina's hierin word dat automatisch de tekst gezet. Het vervelende is nu dat de template pagina's zich aan de grote aanpassen waardoor sommige cellen en tabelen gaan verschuiven.

Heeft er iemand enig idee hoe ik een cel/tabel aan de top kan laten staan van een pagina, ook als de pagina zich dus automatisch aanpast aan een ander formaat?

Je zou <table align="right"> kunnen proberen, dan krijg je tekstomloop net zoals bij een plaatje. Daarmee kun je een tabel rechtsboven zetten als je het maar als eerste in de html zet.

Of de breedte van een tabel vastzetten <table width="pixels"> of bij een cel <td width="pixels">.

Met een stylesheet kan dat ook
table { width: 400px; float: right;}

Iets aan de bovenkant koppelen, is moeilijk / onmogelijk. Het kan wel maar dan zweeft het boven de andere inhoud en bedekt die ook.

Vr.Gr. Egel.

Hmm dat gaat niet echt werken voor mijn nieuwste project. Is het misschien mogelijk om twee tabelen los van elkaar te plaatsen, wel naast elkaar. Maar dat de ene tabel zich aanpast aan de grote en de ander niet?

<table style="float: left; width: 320px;">
........
<table style="float: right;>

Hiermee heb je links een tabel van vaste breedte en rechts een tabel die de overige breedte inneemt, de rest van de pagina neemt dan de vrije ruimte in.

Gr. Egel.

Bedankt, ik ga gelijk aan de slag :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan