• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dddddd

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2013
hallo,

hoe kan je met een makkelijke formule cellen herhalen.
Zo zou in cel B3 en B4 de celinhoud van B2 moeten staan en B6 en B7 de celinhoud van B5 enz.

zie excel voorbeeld

alvast bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Selecteer Kolom B. Druk op <Ctrl> op g en klik op special. Selecteer blanks en klik op Ok type =B2 en sluit vervolgens af met <Ctrl> + <Enter>

hoe kan ik B2 selecteren ? als ik op B2 ga staan dan is mijn selectie precies weg.
en CTRL+ENTER doet dan niets mee.
thx

Bijlagen

• cellen_herhalen.JPG
    cellen_herhalen.JPG
    28,7 KB · Weergaven: 37
Selecteer Kolom B. Druk op <Ctrl> op g en klik op special. Selecteer blanks en klik op Ok type =B2 en sluit vervolgens af met <Ctrl> + <Enter>
"Type B2" waar moet ik dit halen, ik dacht dit te moeten selecteren .

Hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon doen wat ik geschreven heb. B3 is in jouw geval de eerst gevonden lege cel. Dit kan je ook zien aan aan het afwijkende kader. Zonder iets te selecteren type je =B2 en sluit je vervolgens af met <Ctrl> + <Enter> Alle lege cellen krijgen nu de waarde van de bovenliggende cel.

idd, nu gelukt
excuus was op zoek naar een 'type' en had niet verstaan dat het typen was bedoeld .
het werkt , van harte bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan