• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Cellen in kolom B kopiëren/opvullen naar boven bij gelijke waarde in kolom A

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Ongetwijfeld voor de experts hier vrij simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Het is zoiets als 'opvullen van lege cellen naar boven'.

In kolom A staan tijden
In kolom B staat bij de 1e keer/tijd een naam
Zolang in kolom A de tijd gelijk blijft, dan zou ik graag in kolom B de lege cellen gevuld willen hebben met de naam.

Geprobeerd met if(a18=a19;b19) in cel b18, maar dat werkt uiteraard niet.

Hartelijk dank bij voorbaat.

SnagIt-28092024 084324.png

Bijlagen

Die had ik ook @peter59, maar als de tijd dan niet gelijk is moet hij de naam niet invullen.
Denk dat jij dat wel kunt, mij nog niet gelukt.

Zet je bestandje eens hier neer.

Als je de tijd dan veranderd klopt het niet, of je vraagstelling is niet goed.

Het bestandje staat in mijn 1e post.
Misschien werkt een formule werkt beter.
De tijden zijn 'vast' - die veranderen niet. Alleen ik moet de lege cellen in de kolom (B) opvullen.
Zoals gezegd, belangrijk is dat in dit voorbeeld B2 of B3 gevuld zijn. Zijn die leeg en is de 1e gevulde cel B7, dan krijg je nullen, lees: het gaat fout.

Dus, als er een andere tijd staat, dan staat er ook een andere naam?

@johan
Die had ik ook @peter59, maar als de tijd dan niet gelijk is moet hij de naam niet invullen.
Zie nieuw bestandje.

@hmwul
De bijlage in post #2 doet het toch gewoon? Of zie ik iets over het hoofd?

Bijlagen

Dank voor de oplossingen.
Probleem is: ik ben totaal niet bekend met Power Query. Dus wat er gebeurt, geen idee, laat staan dat ik het voor ik het kan reproduceren voor eventuele andere gevallen. Sorry.

Zaak heb ik kunnen oplossen:
sorteer op 1.datum, 2.tijd, 3.naam
Dan een tool gebruikt om lege velden te vullen met waarden van de de gevulde cellen erboven.

Nou, zó moeilijk is het nochtans niet met een doodgewone formule.
Ik heb ze in kolom D van je 2° werkblad gezet, kwestie van te kunnen vergelijken met het aldaar manueel ingevuld gewenste resultaat.
VBA, PQ, ik grijp er indien nodig ook naar, hoor, maar de nadruk ligt toch op 'indien nodig'.

Bijlagen

Nou, zó moeilijk is het nochtans niet met een doodgewone formule.
Ik heb ze in kolom D van je 2° werkblad gezet, kwestie van te kunnen vergelijken met het aldaar manueel ingevuld gewenste resultaat.
VBA, PQ, ik grijp er indien nodig ook naar, hoor, maar de nadruk ligt toch op 'indien nodig'.

Ah, hartelijk dank!
Super. Weliswaar een 'doodgewone formule', maar IK zou 'm niet gevonden hebben.
Dank nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan