• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen in rijen koppenlen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Novo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
2
Hallo,

Na meer dan een uur zoeken (Google en hier) kan ik nergens een bevredigend antwoord vinden, zijn hier Excel experts die mij kunnen helpen?

In een Excel document heb ik in kolom A de namen van een aantal Pc's op geschreven, kenmerken van deze specifieke Pc staan horizontaal (B, C, D ect.), zie mijn bijgevoegde bestand.

Nu zou ik graag willen dat ik kan sorteren op bv. kamernummer, maar als ik dat nu doe via de sorteer functie, sorteert Excel alleen de kolom waarin de kamernummers staan en niet de bijbehorende gegevens. Is er een manier om cellen in een rij aan elkaar te koppelen zodat als ik één kolom sorteer de rest van de gegevens mee gaan?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Groet Novo
 

Bijlagen

  • Werkmap2.xls
    21 KB · Weergaven: 21
Nu zou ik graag willen dat ik kan sorteren op bv. kamernummer, maar als ik dat nu doe via de sorteer functie, sorteert Excel alleen de kolom waarin de kamernummers staan en niet de bijbehorende gegevens.
Selecteer de VOLLEDIGE TABEL, kies dan in het menu: Data - Sorteren en kies kolom C als eerste kolom om op te sorteren.
 
Selecteer de VOLLEDIGE TABEL, kies dan in het menu: Data - Sorteren en kies kolom C als eerste kolom om op te sorteren.
Zo simpel en niet kunnen vinden :eek:. Hoe dan ook, erg bedankt dit werkte perfect :thumb:.
 
Zet je de vraag dan ook even op opgelost

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan