• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen inkleuren vereenvoudigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsarevitsj

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2005
Hallo forumleden, ik heb een sub gemaakt om cellen met een bepaalde waarde een kleur te geven.

Dus nu:

Code:
If ActiveCell.Value = “D” Or ActiveCell.Value = “S” Then
	With ActiveCell.Interior
	      ActiveCell.Interior.ColorIndex  = 3
	End With
End If
Het zijn nogal wat letters en letter combinaties die een bepaalde kleur krijgen. Kan het stukje code niet vereenvoudigd worden, b.v.;

If ActiveCell.Value = “D” “S” Then

of iets dergelijks. Ik vermoed dat ik zoiets eerst moet declareren maar ik kom er maar niet uit hoe.

Bij voorbaat dank voor de suggesties.

Gebruik een Select case statement, dat is handiger bij veel cases.

Wigi

Voorbeeldje opgesteld:

Code:
Select Case ActiveCell.Value

Case "D", "S"

ActiveCell.Interior.ColorIndex = 3

Case "B"

ActiveCell.Interior.ColorIndex = 5

Case Else

ActiveCell.Interior.ColorIndex = 8

End Select

Wigi

Wigi, top dat je me op het goede pad hebt gezet. Door “Select Case” te gebruiken kon ik ± 80% code weghalen uit de sub en kon daardoor ook weer andere macro’s flink inkorten.
Probleem is dat ik hier thuis een behoorlijk scheurijzer heb maar de mensen die ermee werken, hebben een betrekkelijk eenvoudige Celeron waarop het erg traag draaide.
Nu gaat het daar ook als een speer, iedereen blij.

Kun je mij een boek(en) adviseren voor Office 2002, 2003 waardoor ik me wat verder kan bekwamen in VBA?

Anyway, wederom heel erg bedankt hoor :thumb:

Ga voor Power Programming met Excel 2002 van John Walkenbach. Heb ik ook gedaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan