• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen inlezen VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Ik heb een soortgelijke vraag als vanmorgen maar in een iets andere vorm intussen heb ik een VB programma voor het berekenen van welke rij ik nodig heb. Ik wil graag dat ik in VB deze rij en de rij daarvoor (dus als rij 40 wordt geselecteerd heb ik rij 40 en rij 39 nodig) worden ingelezen en dat ik met deze rijen per cel wat berekeningen uit kan voeren.

Mijn dank is groot,

Barry

PS is er een verschil tussen VB en VBA?

Een linkje naar je andere vraag is wel handig.
Of je code hier plaatse.

Teven is het wel handig om te weten welke je formules in welke cellen wilt plaatsen.

kijk eens naar de functie resize(row,column)
Deze vergroot je selectie met een regel en of kolom.
Resize(-1,0) geeft aandat je de 1e regel boven je geselecteerde regel ook meeneemt.

Laatst bewerkt:
Ferenc,

De vraag die ik eerder had gepost was ongeveer hetzelfde als deze, maar dan op een iets andere manier verwerk zonder al te veel VBA, http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=285135.

Verder ben ik nog een beginnend VBA programmeur (sinds vanmorgen om precies te zijn) en ben ik op het moment nog bezig om (de betreffende lijnen uit) mijn Excel bestand in te lezen. Het inlezen is tot op heden nog niet gelukt.
De vergelijkingen lijken me op dit moment dus nog niet echt belangrijk maar dit is wat ik er mee wil doen, voorbeeld voor rij 4 en 3:
X=|C4-C3|/TextBox3 vervolgens X2=X/50 daarvan wil ik van elke 7 cellen de maximale waarde bepalen van X2 en dan kijken hoevel van X>=X2 en dat dus per 7 cellen.
Maar normaals ik moet het eerst nog inlezen.

Barry

Waar wil je deze vergelijkingen hebben staan?
Wat is de waarde van Textbox3? deze kan ik nl nergens vinden.

Als je per keer maar twe rijen wil vergelijken / gebruiken:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim legeregel As Long

If Target.Address = "$B$3" And Target >= 6 Then
        If Target = 6 Then
            Range("A" & Target).EntireRow.Copy Sheets("Blad2").Range("A3")
        Else
            Range("A" & Target - 1).EntireRow.Resize(2).Copy Sheets("Blad2").Range("A3")
        End If
    End If

End Sub

Met de bovenstaande code worden rijen 3 en 4 gevuld met je gegevens.
Deze worden iedere keer overschreven door de nieuwe gegevens.
Hierdoor kan je netjes in regel 6 je vergelijkingen maken en een opmaak geven :).

Laatst bewerkt:
Ik stel de behulpzaamheid bijzonder op prijs, maar dit is de oplossing zoals ik deze in eerste instantie wou. Later kwam ik er achter dat het beter zou zijn als het geheel geautomatiseerd zou worden (excuses voor de onduidelijkheid).
Ik heb voor de duidelijkheid het bestandje van wat ik nu heb maar even bijgevoegd. Zodra er hierin een tijdstip is ingevuld wordt de rij die bij dit tijdstip hoort uitgerekend, ik wil nu graag nog dat deze rij ook daadwerkelijk wordt ingelezen in mijn VB zodat ik met de gegevens uit de rij wat berekeningen uit kan voeren (de berekening die uitgevoerd moeten worden staan onder aan de tabel).

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Barry

PS ik ontdek zojuist dat ik elke keer heb gezegt TextBox3 waar ik eigenlijk TextBox4 bedoelde, kleinigheidje slechts

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Barry

- Waar wordt er ingegeven voor welke lijn het berekend moet worden?

- Moet dit enkel voor C-I of voor elke 7 kolommen daarachter?

- Waar moet het resultaat van de berekening komen?

Ik ben vanmorgen zelf nog eens aan het prutsen geslagen en het is me inmiddels zelf gelukt. Vriendelijk bedankt voor de hulp in ieder geval.

Barry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan