• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen kleur geven bij exacte waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvejam

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Goedemorgen,

Wie kan mijn helpen?

Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd waarin 2 vestigingen op hetzelfde adres komen.

Nu wil ik graag zien dat wanneer in kolom D (adres) de waarde hetzelfde is in kolom A (vest) beide vestigingsnummers worden gemarkeerd met een kleur.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Gr. Dennis

Mijn interpretatie van jouw vraag is dat wanneer bijvoorbeeld D1 gelijk is aan A1 dat deze dan gemarkeerd moet worden.
Maar kolom D is een adres en kolom A alleen een nummer, dus kan je de vraag nog iets verduidelijken?

Goedemorgen Kristiaan,

Inderdaad als D1 gelijk is aan A1 moet deze gemarkeerd worden.
Kolom A is inderdaad alleen een nummer.

Wat ik graag wil zien is dat wanneer een adres meerdere keren voorkomt of dit door één vestiging wordt aangedaan (bijvoorbeeld alleen 1000) of dat er zowel door 1000 en 2000 op gereden wordt.

Dus het adres in kolom D is leidend?

En je wilt zien per adres vanuit welke vestigingen er wordt gereden naar dit adres?

Mits bovenstaande juist, kan je dan een bestand opstellen waar alle situaties voorkomen? Want nu heb je dan slechts 1 adres en dus ook slechts 1 mogelijke uitkomst.

Dat is correct. Ik wil inderdaad zien vanuit welke vestigingen er wordt gereden naar een bepaald adres. Een totaalbestand wordt denk ik te groot om te plaatsen. Is het mogelijk om op basis van het voorbeeld bestand een formule te ontvangen die ik dan kan gebruiken voor alle overige situaties?

Maak even een voorbeeldbestand met daarbij handmatig gemarkeerd hoe jij de markeren wilt hebben, want ik snap er niets van..

Ik vraag niet om het totaalbestand, ik vraag om een voorbeeldbestand waarin alle mogelijke situaties voorkomen. Zodat je hier ook mee kan testen.

Hoi Kristiaan,

Ik zie dat je voorwaardelijke opmaak heb gebruikt. Ik kan dit deel reproduceren op vestiging maar niet op adres. Dit helpt mij dus niet verder helaas.

Wellicht kan iemand anders mij helpen. Voor nu in ieder geval bedankt voor je hulp.

Dennis

Waarom moet er gewerkt worden met (voorwaardelijke) opmaak om inzicht te geven?
Het is dan geen antwoord op de vraag, maar als het slechts om het creëren van inzicht gaat dan zou ik het gebruik van draaitabellen in overweging nemen!

Bijlagen

Gijsbert,

Het gaat inderdaad om creëren van inzicht. Dit werkt inderdaad prima. Dank voor je bijdrage.

Ik zet de vraag op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan